اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبانک ، بورس وبیمهبانک، بیمه و بورستجارتمجلسکار و تعاون

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: دولت با دادن تسهیلات به بنگاه‌های کوچک باعث رونق تولید و کسب‌وکار شود

علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: باید نقدینگی به سمت تولید تزریق شود چون رونق تولید باعث مهار تورم می‌شود؛ اتفاقی که تاکنون رخ نداده و نقدینگی در جاهای دیگری هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، علیرضا شهبازی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان اقتصادی و تولید کنندگان گفت: مقام معظم رهبری در طول سال‌های اخیر شعار هر سال را مرتبط با موضوعات اقتصادی، رفع موانع تولید و اقتصاد تعیین کردند که در پایان هر سال هم از اقدامات مدیران و مسئولان در عمل به وظایف‌شان گلایه داشتند.

وی ادامه داد: یکی از گلایه‌های تولیدکنندگان صدور مجوزهاست مبنی بر این‌که دیگر صدور مجوزها ارتباطی به تحریم ندارد که چنین موانعی سر راه آنها قرار می‌گیرد و این‌که باید موانع برطرف شود چون نتیجه رونق کسب و کار ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی کشور است.

نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت در همین راستا لازم است علاوه بر حل مشکل صدور مجوزها اقداماتی برای تزریق منابع به تولیدکنندگان به خصوص بنگاه‌های خرد و متوسط صورت گیرد. بانک‌ها می‌توانند از واحدهای تولیدی حمایت کنند تا شاهد تحولاتی در این عرصه باشیم.

شهبازی ادامه داد: بر این اساس اعطای تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و خرد می‌تواند گامی در راستای برداشتن موانع کسب و کار، رونق تولید و مقابله با تورم باشد اگر منابع به سمت تولید سوق پیدا کند در مهار تورم اثرگذار است نه این‌که نقدینگی در جاهای دیگر هزینه شود چون نتیجه آن افزایش قیمت‌ها خواهد بود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان گفت: قطعا اگر دولت به درستی به وظایفش عمل کند و تسهیلاتی به بنگاه‌های خرد و کوچک داده شود می‌توان شاهد تحولی در عرصه تولید و رونق کسب و کار باشیم. انتظار می‌رود این اتفاقات از سوی دولت رخ دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا