اخباربرگزیدهاقتصاد و تجارتانرژیاهم اخبارتجارتتشکلهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنویدئوچند رسانه ایگفتگو و مصاحبه

دبیر انجمن ستصا در گفتگو با تولید آنلاین مطرح کرد؛ تفاهمنامه با اتحادیه نفت و گاز روسیه وانجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران، فرصتی برای رشد و سرمایه گذاری شرکت های بین دو تشکل +ویدئو

احد ذوالرحمی می گوید؛ ارتباطات بیشتر و همکاری با شرکت های خارجی موجب صادرات پایدار و تکمیل ظرفیت خالی موجود در صنایع ساخت تجهیزات می شود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد، مهندس احد ذوالرحمی دبیر انجمن ستصا درخصوص تفاهم نامه انجمن تجهیزات صنعتی ایران با اتحادیه نفت و گاز روسیه به خبرنگار ما گفت: صنعت گاز روسیه با توجه به محدودیت هایی که بخاطر جنگ اوکراین ایجاد شده و به نحوی ارتباط سابق را با دنیا ندارند، بخاطر روابط سیاسی خوب با کشور ما روی آوردند و علاقمند با همکاری با شرکت های ایرانی هستند که هم داری توانمندی هایی هستند و ضمن اینکه طرف روس نیز با اشراف به این قضیه از کشورما که یک کشور نفتی است بازدید داشتند و با توجه به اینکه آنها هم کشور نفتی محسوب می شوند، این تفاهمنامه ها و رفت و آمدها طبیعی است.

ذوالرحمی افزود: ما سال هاست که تجهیزات صنعتی برای نفت و گاز و پتروشیمی می سازیم و طرف روس با اطلاع از این موضوع آمادگی خود را برای استفاده از تجهیزات ساخت ایران اعلام کردند و به دلیل کاهش ارتباطات روسیه با دنیای خارج از جمله اروپا با و آمریکا طی نامه ای از انجمن ستصا درخواست کرد تا از توانمندی هاو پتانسیل اعضای ما استفاده کنند و ما هم از این فرصت استقبال کردیم و با دعوت از آنها به یک تفاهم نامه ی همکاری رسیدیم که در این تفاهم نامه هر طرف قبول کرد که همکاری های آتی را در ارتباط با ساخت تجهیزات صنعتی join venture شدن و سرمایه گذاری هر کدام از شرکت های عضو ستصا یا اتحادیه نفت و گاز روسیه همکاری داشته باشند، این راه باز باشد و برای شرکت های عضو دو تشکل امکان ارتباطات آتی تسهیل تر شود تا بر اساس این تفاهم نامه بتوانند راحت تر همدیگر را پشتیبانی کنند و اعضا بتوانند به راحتی مبادله ی اطلاعات داشته باشند که منتج به سرمایه گذاری شود و یا در ساخت و یا فروش محصولی مشارکت کنند.

دبیر انجمن ستصا در خصوص همکاری با سایر کشور ها و شرکت های بین المللی گفت : با توجه به اینکه شرکتهای ما نصف ظرفیت خود کار می کنند به حد کافی می توانیم این همکاری ها را گسترش دهیم ما پنجاه درصد ظرفیت خالی داریم ومی توانیم برای صادرات از این ظرفیت خالی استفاده کنیم.

ذوالرحمی افزود : اگر بتوانیم مشتری هایی مثل روسیه که کشور بزرگی و خریدار محصولات ما است، با گسترش ارتباطات و مناسبات با سایر کشورها نیز همکاری کنیم قطعا قادر خواهیم بود آن پنجاه درصد ازظرفیت خالی را پر کنیم و باعث رشد اقتصادی کشور می شود.

دبیر انجمن تجهیزات صنعتی ایران با بیان اینکه اعضای انجمن جزو بزرگ ترین تولیدکند کنندگان تجهیزات صنعتی ایران هستند،گفت: اعضای ستصا در ایران در زمینه های نفت و گاز و پتروشیمی و حتی معدن ، آب و نیرو فعالیت دارند لذا زمینه فعالیت ما گسترده تر از بعضی از انجمن های دیگر است چرا که اعضای ما به جز نفت و گاز پتروشیمی توی سایر زمینه های صنعتی هم تجهیزات تولید می کنند.

وی افزود: اعضای انجمن ما بزرگترین تولید کنندگان این تجهیزات هستند که دور هم گرد آمدند و این تشکل ایجاد کردند، این انجمن با ۴۰ شرکت آغاز به فعالیت کرده و اکنون ۲۶۰ مجموعه عضو شرکت های سازنده این انجمن هستند. ودر واقع حدود هفتاد هزار نفر پرسنل در مجموع این شرکت ها اشتغال دارند که در مجموع فضایی به مساحت حدود ۵۴۵ هزار هکتار کارخانه سرپوشیده دارند و شرکت های بزرگ و مطرح در زمینه ساخت تجهیزات صنعتی هستند و حدود پنجاه سال میانگین تجربه کاری این شرکت هاست.

ذوالرحی افزود: با سی و پنج سال مدیریت میانگین و مدیریتی که الان وجود دارد در سازمان های ما یک مجموعه ی ارزشمند و با تجربه ای هستند که توانمندی خوبی برای ساخت این تجهیزات از برج های فرآیندی تا تانک های بزرگ و توربین های گازی و بسیاری از تجهیزات دیگر دارند که در این ده سال اخیر شروع به ساخت تجهیزاتی کردند که برای اولین بار در کشور ساخته شده است.

دبیر انجمن ستصا در پایان گفت: اعضای ما توانمندی های خودشان را با صادرات می توانند رشد و به رخ جهانیان بکشند. اگز باور داشته باشند می توانند، محصول صادراتی تولید کنند و لزوما باید هم با استانداردای جهانی را که قطعا می شناسند ،تولید کنند در غیر این صورت بیزینس ها متوقف می شود و این صادرات ها پایدار نخواهد بود،برای پایداری صادرات حتما باید با استانداردهای جهانی و گواهی کیفیت صادره از مراجع بین المللی و مورد قبول مشتری ها تولید شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا