اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتتشکلهاصنعت و معدنصنعت ومعدننساجینمایشگاه و رویدادتجاری

ورود سالیانه ۳.۵ میلیارد دلار پوشاک قاچاق به کشور

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: شاهد سونامی عجیب و غریبی از قاچاق پوشاک در کشور هستیم که ارزش آن نزدیک به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار است، این عدد بسیار بالاست و مشکلاتی را برای تولیدکنندگان این صنعت ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، مجید افتخاری در نشست خبری به مناسبت برگزاری سه رویداد نمایشگاهی صنعت نساجی، پوشاک ایران، کفش و کیف و چرم از ۲۳ تا ۲۶ مهر اظهار داشت: در گذشته پوشاک قاچاق به روش سنتی از ترکیه وارد کشور می‌شد، بعد از آن به صورت تناژی و کیلویی از بنگلادش وارد می‌شد و اکنون قاچاق از چین و پاکستان وجود دارد.

وی افزود: هر روز یک کشور جدید با روش‌های متفاوت وارد بازار قاچاق می شود، به گونه ای که شاهد سونامی عیب و غریبی از قاچاق پوشاک در کشور هستیم که در تاریخ پوشاک و نساجی بی سابقه است.

این مقام صنفی با بیان اینکه صنعت پوشاک موتور محرکه کل زنجیره نساجی است، گفت: این صنعت دارای بیشترین ارزش افزوده با اشتغال‌زایی بالا است.

وی ادامه‌داد: هرچند در کشور شاهد قاچاق پوشاک هستیم، اما همچنان تولیدکنندگان در این عرصه ایستاده اند و اقدام به تولید می‌کنند که نیاز است مورد حمایت قرار گیرند.

افتخاری خاطرنشان‌کرد: سهم بخش داخلی از بازار پوشاک حدود ۳۰ درصد است و ۷۰ درصد بقیه این بازار در دست واردکنندگانی است که پوشاک را به‌طور عمده به صورت قاچاق وارد کشور می کنند.

فعالیت ۶۰۰ هزار نیروی کار در صنعت نساجی

«شاهین کاظمی» نایب رییس صنعت نساجی نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه ۶۰۰ هزار نفر در صنعت نساجی به صورت مستقیم مشغول به کار هستند، اظهار داشت: این تعداد نیروی کار در هفت هزار واحد صنعتی کار می کنند.

وی بیان‌داشت: این صنعت با کمترین سهم از مواد اولیه، بیشترین سهم را در تولید و ارزش افزوده دارد.

این مقام صنفی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه نسبت به این صنعت بی مهری شد، گفت: هر چند اتحادیه‌ها و صنعتگران نظرات خود را به مجلس و نهادهای مربوطه ارائه کردند، اما مورد توجه قرار نگرفت و نسبت به این صنعت کم توجهی شد.

وی تاکید کرد: با حمایت از صنعت نساجی امکان بومی سازی کل زنجیره صنعت نساجی وجود دارد.

کاظمی خاطرنشان‌کرد: مجموع صادرات این صنعت در سال گذشته ۵۶۰ میلیون دلار بود.

حضور ۱۶۰ تولید کننده کیف و کفش چرم در دهمین دوره نمایشگاه

«رسول شجری» رئیس اتحادیه‌ کشوری کیف و کفش در ادامه این نشست اظهار داشت: دهمین نمایشگاه کیف و کفش چرم با حضور ۱۶۰ تولیدکننده داخلی، شرکت ها و تولیدکنندگان خارجی از جمله کشورهای ایتالیا، ترکیه، هند و چین برگزار می شود که جدیدترین تولیدات صنعت چرم و صنایع مرتبط با این هنر- صنعت را در معرض دید عموم می‌گذارند.

وی اضافه‌کرد: در دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته که در سالن‌های سالن ۴۰، ۴۱، ۴۴A ، ۴۴B و فضای باز محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد، بیش از ۱۶۰ شرکت حضور خواهند داشت.

شجری از حضور هیات‌هایی از استان‌های مختلف کشور از جمله خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اصفهان و همدان در این نمایشگاه خبر داد و گفت: همچنین قرار است در طول برگزاری این نمایشگاه چند هیات تجاری خارجی از کشورهای مختلف از نمایشگاه بازدید کنند و با شرکت‌های ایرانی وارد مذاکرات تجاری شوند.

وی افزود: در حاشیه این نمایشگاه چهار نشست و کارگاه علمی و تخصصی با حضور استادان دانشگاه‌ها، متخصصین و صاحبان صنایع چرمی کشور برگزار خواهد شد.

رئیس اتحادیه‌ کشوری کیف و کفش اضافه‌کرد: در دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته، انواع محصولات و تولیدات چرمی شامل کیف‌های مختلف اداری، زنانه، مردانه، انواع کفش‌های چرمی مردانه و زنانه، محصولات لایه چرمی، انواع لباس‌های چرمی ، انواع چرم گاوی ،چرم اشبالت، چرم میشی، چرم گوسفندی، چرم بزی، چرم مصنوعی، انواع دستگاه‌های لیزری، دستگاه پرس، دستگاه‌های جین زن، انواع ماشین‌های دوخت و دیگر صنایع و تجهیزات ارائه و به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

برگزاری ۳ نمایشگاه صنعت نساجی، پوشاک و چرم از ۲۳ تا ۲۶ مهرماه

یازدهمین نمایشگاه پوشاک ایران، برای نخستین بار به صورت بین المللی با حضور و مشارکت ده ها شرکت طراحی و تولیدی، از ۲۳ تا ۲۶ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. در این نمایشگاه ۸۴ شرکت کننده تولیدی حضور خواهند داشت.

شرکت کنندگان در این نمایشگاه، برترین تولیدات پوشاک، شامل انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه در قالب طرح‌ها و رنگ های گوناگون و همچنین دستگاه‌ها و تجهیزات تولید پوشاک و نوین ترین طرح‌ها و مدل‌های طراحی و تولید پوشاک را به مدت چهار روز در معرض دید علاقه‌مندان قرار می دهند.

دهمین نمایشگاه بین‌المللی کفش،کیف،چرم و صنایع وابسته؛ این نمایشگاه با حضور بیش از ۱۶۰ شرکت و واحد تولیدی داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی نساجی، ماشین آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌های گلدوزی و محصولات نساجی با حضور ۱۵۷ شرکت داخلی و ۱۷۷ شرکت خارجی از ۱۱ کشور آلمان، ایتالیا، تایوان، ازبکستان، تاجیکستان، کره جنوبی، ترکیه، هند، ژاپن، اسپانیا و چین با هدف سرمایه گذاری، مبادلات تجاری و بازرگانی برگزار می‌شود./ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا