اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتتشکلهاصنعت و معدنصنعت ومعدنلوازم خانگی

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران: خدمات پس از فروش الزام است

در جهان استانداردی برای خدمات پس از فروش از سوی دولت‌ها ابلاغ نمی‌شود و واحدها خدمات و تعهدات پس از فروش کالاهای آن‌ها را به صورت عمومی اعلام می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با تاکید بر این مهم که رعایت استاندارد خدمات پس از فروش از این پس الزام است، عنوان کرد: در جهان استانداردی برای خدمات پس از فروش از سوی دولت‌ها ابلاغ نمی‌شود و واحدها خدمات و تعهدات پس از فروش کالاهای آن‌ها را به صورت عمومی اعلام می‌کنند و اگر این موارد رعایت نشود با آنها برخورد خواهد شد، این در حالی است که در ایران این موارد به عنوان استاندارد اعلام می‌شود.

محصولات ایرانی در رقابت با تولیدات کشورهای‌منطقه

عباس هاشمی در قیاس تولیدات لوازم خانگی ایران با کشورهای مطرح صاحب صنعت در جهان، افزود: به دلیل دستیابی به فناوری روز جهان قطعا برندهای خارجی پیش‌تر از تولیدات ایرانی هستند هرچند به اعتقاد بنده تولیدکنندگاه ما نیز در مسیر درستی گام برمی‌دارند. وی همراهی دولت در تامین مواد اولیه و رفع موانع ارزی و بروکراسی اداری را از عوامل سرعت بخشیدن به ورود تکنولوژی ساخت لوازم خانگی به کشور دانست و گفت: پاسخگویی به سلایق هموطنان همواره مدنظر تولیدکننده ایرانی بوده است.

رشد مثبت خدمات پس از فروش لوازم خانگی در ایران

هاشمی در رابطه با رشد خدمات پس از فروش لوازم خانگی در کشور نیز یادآور شد: این نکته از اهمیت ویژه‌ای نزد مصرف‌کنندگان ما برخوردار است. تولیدکنندگان داخلی در سال‌های اخیر نسبت به توسعه خدمات پس از فروش خود اقدام کرده و انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با همکاری نزدیک با وزارت صمت اقدام به تدوین سند خدمات پس از فروش کرده و شاخص‌های خدمات پس از فروش تک به تک استانداردسازی و به اعضاء ابلاغ شد. دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با تاکید بر این مهم که رعایت استاندارد خدمات پس از فروش از این پس الزام است، ابراز داشت: در جهان استانداردی برای خدمات پس از فروش از سوی دولت‌ها ابلاغ نمی‌شود و واحدها خدمات و تعهدات پس از فروش کالاهای آن‌ها را به صورت عمومی اعلام می‌کنند و اگر این موارد رعایت نشود با آنها برخورد خواهد شد، این در حالی است که در ایران این موارد به عنوان استاندارد اعلام می‌شود.

ارتباط سهم بازار و خدمات پس از فروش

فارغ از بحث الزام و به دلیل نبود انحصار در این صنعت، بنابراین رقابت برای کسب سهم بیشتری از بازار واحدهای تولیدی را بر این مهم وادار می‌کند، موضوع دیگری بود که این مقام مسئول به ان اشاره کرد و افزود: امروزه یکی از شاخص‌های مهم در انتخاب و خرید کالا توسط مصرف کننده بحث خدمات پس از فروش است لذا کوتاهی در این بخش مساوی است با از دست دادن بخش بزرگی از بازار از سوی تولید کننده.

به گفته هاشمی، خدمات پس از فروش جدای از بحث الزام به عنوان یک اصل مورد پذیرش تولیدکننده، مصرف کننده و سیاست‌گذاران قرار گرفته است./آهام ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا