اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدن

در دیدار رئیس هیئت عامل ایدرو با رئیس مرکز صادرات روسیه; پیشنهاد تهاتر ماشین آلات و تجهیزات صنعتی میان ایران و روسیه

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در دیدار با رئیس مرکز صادرات روسیه از پیشنهاد تهاتر موازی برای صادرات و واردات ماشین آلات و تجهیزات صنعتی میان دو کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، بابک احمدی در دیدار با رئیس مرکز صادرات روسیه با اشاره به مشکلات بانکی و مالی، تهاتر موازی برای صادرات و واردات ماشین آلات و تجهیزات صنعتی را پیشنهاد کرد و گفت: بر اساس ساز و کاری که در این روش تعریف می‌شود مشکلات تبادلات مالی رفع خواهد شد.

احمدی هدف از ارائه این پیشنهاد را رفع نیاز‌های صنعتی دو کشور عنوان کرد و افزود: با سرعت بخشی در اجرایی و عملیاتی شدن این روش، فعالان اقتصادی و صنعتی نیز علاقمند به مشارکت در آن خواهند شد.

رئیس مرکز صادرات روسیه (آر‌ای سی) هم در این دیدار با اشاره به شناخت مشترک دوجانبه، از گسترش همکاری‌های صنعتی و تجاری میان ایران و روسیه در قالب بن سازه (پلتفرم) پیشنهادی استقبال کرد و گفت: این پیشنهاد به ساختار مرکز صادرات روسیه هم نزدیک است.

ورونیکا نیکیشینا با بیان اینکه مرکز صادرات روسیه از طریق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اطلاعات لازم از جمله نوع ماشین آلات و تجهیزات و شرکت‌های ایرانی را دریافت خواهد کرد، گفت: تعیین نرخ مبادله روبل و ریال و چرخه زمان تسویه حساب از مسائل مهم در بررسی این پیشنهاد است که جزئیات این پیشنهاد در نشست آینده کارشناسان دو طرف بررسی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا