اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتتشکلهاشرکتهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

در نامه ای به روسای سه قوه مطرح شد؛ ۲٫۳ میلیارد دلار چپاول ارز به نام واردات چای/ تولیدکنندگان داخلی در آستانه ورشکستگی

انجمن تخصصی محصولی چای، دمنوش و فرآورده های گیاهی ایران در نامه ای به روسای قوای سه گانه خواستار تعیین تکلیف پرونده رانت چای شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، ، انجمن تخصصی محصولی چای، دمنوش و فرآورده های گیاهی ایران در نامه ای به روسای قوای سه گانه با اشاره به عدم تعیین تکلیف پرونده رانت شرکت دبش و اتفاقاتی که به دنبال این مساله در صنعت چای کشور رخ داده است، عنوان کرد که باند فساد مذکور با ایجاد رانت و انحصار در واردات، صادرات و توزیع چای نامرغوب و چپاول حدود ۲ میلیارد و سیصد میلیون دلار ارز کشور خسارتی جبران ناپذیر به اقتصاد کشور وارد کرده است.

در این نامه آمده اقدامات انجام گرفته منجر شده تا فعالیت تجاری و اقتصادی ۳۶۰ تاجر و شرکت تجاری و ۱۴۰ کارخانه فرآوری چای کشور در طول یک قرن گذشته صنعت چای را راهبری کرده اند با تهدید جدی مواجه شود، به نحوی که حدود یکسال است هیچگونه ثبت سفارش و وارداتی انجام نمی شود.

در همین راستا تاجران و تولیدکنندگانی که مایوس از اصلاح امور و سرخورده از گستره رانت خواری و تبانی های صورت گرفته هستند یا در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند یا در اندیشه تغییر شغل هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا