انرژی

دومین نشست ویژه پیگیری تامین سوخت زمستانی برگزار شد

به گزارش از وزارت نفت، نشست ویژه پیگیری تامین سوخت در فصول سرد سال، امروز (یکشنبه، ۲۳ آبان‌ماه) با حضور «جواد اوجی» وزیر نفت، «محسن خجسته‌مهر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، «جلیل سالاری» مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، «مجید چگنی» ‌مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و جمعی از مدیران برگزار شد.

وزیر نفت هم‌زمان با کاهش دمای هوای کشور، با بازدید دوره‌ای از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران برای رصد مقدار تولید و مصرف گاز، مردم را به مصرف بهینه گاز دعوت کرد و به مشترکان پرمصرف و بدمصرف هشدار داد اگر بیشتر از سقف الگوی مصرف، گاز مصرف می‌کنند، جریمه خواهند شد.

هم‌زمان با ورود نخستین موج سرما در پایان مهرماه به کشور، بر اساس آمار شرکت ملی گاز ایران مصرف گاز ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

این موضوع باعث شد تا نگرانی‌ها برای تامین سوخت زمستانی بخش خانگی، صنایع و نیروگاه‌ها بیشتر شود. با این حال وزارت نفت دولت سیزدهم اعلام کرد که اولویت تامین گاز در زمستان، بخش خانگی است و برای جبران کمبود گاز در کشور تلاش شده تا سوخت مایع نیروگاه‌ها به میزان کافی تامین شود.

این اولویت‌بخشی در پی ناترازی و خاموشی‌های زمستان سال گذشته رقم خورد، اما حالا خبرهایی به گوش می‌رسد که از موفقیت وزارت نفت در برنامه‌ریزی برای این مساله خبر می‌دهد. برای مثال میدان گازی پارس جنوبی که نزدیک به ۷۰ درصد گاز مصرفی ایران را در برمی‌گیرد، ‌اکنون با حداکثر توان تولید آماده است که گاز مصرفی کشور را تامین کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا