اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد بین المللاقتصاد و تجارتانرژیبانک ، بورس وبیمهبانک، بیمه و بورستجارتشرکتهاصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدن

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید؛قراردادهای جدید شرکت آرامکو با تولیدکنندگان لوله های فولادی

شرکت آرامکو عربستان سعودی در راستای تهیه و تامین لوله‌های فولادی مورد نیاز خود، سه قرارداد به ارزش تقریبی 493 میلیون دلار را با تولیدکنندگان پیشرو لوله فولادی در این کشور؛ امضا نمود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)،در همین ارتباط شرکت East Pipes Integrated قراردادی به ارزش ۱.۸ میلیارد ریال سعودی معادل ۴۷۹.۹ میلیون دلار در زمینه تولید و عرضه لوله‌های فولادی را با آرامکو منعقد کرده است. انتظار می‌رود اثرات مالی توافقات مزبور که بازه یک ساله را در بر می‌گیرد طی فصول سوم و چهارم سال مالی جاری و همچنین در سه ماهه اول سال مالی آینده محسوس و ظاهر شوند.

شرکت Saudi Steel Pipe نیز اخیراً اعلام نموده که قراردادی به ارزش ۵۰.۲ میلیون ریال سعودی را با آرامکو برای تامین لوله‌های فولادی نفت و گاز طی بازه ۵ ماهه منعقد کرده است. شرکت Group Five Pipe Saudi نیز بدون ارائه جزئیاتی، از امضای قراردادی با آرامکو خبر داد.

به دنبال اعلامیه‌های مزبور، قیمت سهام سه شرکت Saudi Steel Pipe ، East Pipes Integrated و Group Five Pipe Saudi به ترتیب ۳.۴۱ درصد، ۹.۹۳ درصد و ۴.۸۶ درصد افزایش یافت.

شرکت East Pipes Integrated در سال ۲۰۱۰ تاسیس شده است که در زمینه تولید لوله‌های اسپیرال با جوش زیر پودری تخصص دارد. این شرکت دارای ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزارتن لوله است که عمدتاً در پروژه‌های آب، نفت و گاز استفاده می‌شوند.

در این راستا، تولید شرکت Saudi Steel Pipe نیز در زمینه لوله های فولادی با جوش مقاومتی بوده که دامنه فعالیت آن به بیش از ۲۰ کشور جهان می‌رسد و شرکت Group Five Pipe Saudi نیز متخصص در تولید لوله‌های اسپیرال است که پنج خط تولید با ظرفیت سالانه ۵۰۰ هزارتنی را داراست. در سپتامبر سال گذشته نیز شرکت Saudi Steel Pipe قراردادی به ارزش ۴۰ میلیون دلار با آرامکو منعقد کرده بود که پیش‌بینی می‌شود نتایج مالی آن تا قبل از فصل پایانی سال جاری ظاهر شود./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا