اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتخودروشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدن

طی مراسمی اسکای ول ET5 نخستین خودروی برقی ایران رونمایی شد

نخستین خودرو برقی بازار ایران طی مراسمی در تهران رونمایی شد. اسکای ول ET5 اولین کراس اوور برقی بازار ایران است که توسط شرکت نبکا به بازار عرضه می شود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)،نخستین خودرو برقی بازار ایران طی مراسمی در حضور خبرنگاران رسانه های خودرویی و جمعی دیگر از میهمانان رونمایی شد.

شرکت نبکا که فعالیت های گسترده ای را در راستای برقی سازی پلتفرم ها و عرضه محصولات تمام برقی به بازار ایران در دستور کار دارد، نه تنها قرار است در این مسیر گام بردارد که چند سالی است روی داخلی سازی ایستگاه های شارژ خودروهای برقی هم تمرکز کرده است.

این شرکت سرانجام بعد از تلاش های بسیار امروز از خودروی Sky Well با کد ET5 رونمایی کرد.

کراس اوور نبکا مجهز به باتری های لیتیوم یونی با گنجایش ۷۲ کیلوات است و باتری ها می توانند در ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ را ذخیره کنند. این خودرو می تواند با ظرفیت فول باتری ها تا بیش از ۵۲۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد و برای فول شارژ کردن باتری ها باید خودرو ۱۲ ساعت متصل به شارژر بماند.

این خودروی ۱.۹ تنی می تواند در ۹.۶ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و از نظر جایگاه در رده کراس اوورهای میان سایز قرار می گیرد. هر چند به دلیل فاصله محوری ۲.۸ میلی متری فضای کابین مناسبی را در اختیار سرنشینان می گذارد و به این ترتیب یک خودروی مناسب خانواده است.

در نبکا اسکای ول سامانه ای وجود دارد که در زمان ترمزگیری تا ۳۰ درصد انرژی در باتری ها ذخیره می شود. سامانه های ترمز EBD/CBC، ESC/DSC،ARS/TCS وBA/EBA و ترمز پارک برقی از جمله امکانات ایمنی این خودرو هستند.

همچنین در اسکای ول می توانید سیستم هشدار خواب آلودگی را نیز بیابید. از دیگر امکانات و آپشن های این خودرو باید به نمایشگر ۱۲.۸ اینچی داشبورد و ۱۲.۳ اینچی آمپرها اشاره کرد. این خودرو به سامانه بالارفتن و پایین آمدن از شیب هم مجهز است. ضمنا سانروف پانارومیک و انبوه دیگری از تجهیزات نیز در این خودرو وجود دارد.

سالاری شریف مدیرعامل شرکت نبکا در این مراسم گفت: دانش فنی موجود در گروه کرمان موتور و مپنا به گونه ای است امید داریم در آینده تولید و داخلی سازی محصولات برقی را گسترش دهیم.

او تصریح کرد: در خصوص شارژ باتری ها اگر باتری های این خودرو خالی خالی باشد حدود ٢٠ ساعت نیاز به شارژ دارد.

مشخصات فنی نخستین خودرو برقی بازار ایران

این کراس اوور به تک پیشرانه برقی سوار بر محور جلو مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۲۰۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر را دارد. ظرفیت باتری های این خودرو ۷۲ کیلووات ساعتی است که با شارژ کامل آن می توان مسافت ۵۲۰ کیلومتر را پیمود. با شارژر های سریع می توان ظرفیت باتری ها را طی کمتر از ۴۰ دقیقه از ۲۰ به ۸۰ درصد رساند. البته با شارژر دیواری خانگی شارژ کامل تقریبا ۹ ساعت زمان می برد. همچنین شارژ های پرتابل ۳.۵ کیلوواتی هم در ۲۰ ساعت پک باتری را پر می کنند.

امکانات ایمنی و رفاهی

نخستین خودرو برقی بازار ایران به امکاناتی نظیر شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری اتوماتیک، سقف پانورامای برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، صندلی های برقی جلو، تنظیم برقی صندلی شاگرد از ردیف عقب، خسته گیر زانوی راننده، ماساژور صندلی راننده، حافظه صندلی راننده، تهویه اتوماتیک، پاکسازی هوای کابین، نور بالای اتوماتیک، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، استارت دکمه ای، شارژر بی سیم تلفن همراه و تنظیم حالت رانندگی مجهز است.

پویا سالاری مدیرعامل شرکت نبکا، در مراسم رونمایی از نبکا ET5 قیمت این خودرو برقی را ۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان اعلام کرد.

به گفته وی، باطری خودرو برقی نبکا ET۵ به میزان ۸ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر گارانتی می شود و گارانتی خودرو نیز ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر است.

سالاری اضافه کرد: فروش خودرو نبکا ET۵ از امروز با پیش پرداخت ۵۰ درصدی معادل ۱ میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان آغاز شد و خودرو تا ۹۰ روز آینده تحویل خریداران می شود.

مدیرعامل شرکت خودرو برقی نبکا، هدایای ویژه خریداران اولین خودرو برقی هوشمند ایران را ۲۰ هزار کیلومتر رانندگی رایگان با کارت شارژ رایگان به ظرفیت ۳۰۰۰ کیلووات، بیمه بدنه رایگان، و یک دستگاه شارژر دیواری والباکس با قدرت ۷.۵ کیلووات ساعت اعلام کرد./صنعت ماشین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا