استان هااصفهاناقتصاداقتصاد و تجارتشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدنلوازم خانگینمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاه

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه: کسب رتبه نوزده جهانی ایران در صنعت لوازم‌خانگی با محصولات فولاد مبارکه

راهبرد فولاد مبارکه در تأمین حداکثری نیاز کارخانه‌های تولیدکننده لوازم‌خانگی کشور به‌ویژه در شرایط تحریم، فرصت افزایش توان تولید، تأمین نیاز داخل و صادرات 3۰۰ میلیون دلاری و کسب رتبه نوزدهم جهانی کشور در عرصه محصولات لوازم‌خانگی را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین) ؛ رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در حاشیه برگزاری بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم‌خانگی ضمن بیان مطلب فوق گفت: فولاد مبارکه از ابتدای بهره‌برداری با درک این موضوع که صنعت لوازم‌خانگی تأمین‌کننده نیازهای ضروری خانوارهای ایرانی است و از اهمیت زیادی برخوردار است، همواره تلاش کرده قابلیت و توانمندی‌های خود را با تمرکز بر تأمین نیاز این صنعت استراتژیک به ورق‌های فولادی توسعه دهد.

وی از احداث خطوط تولید نورد سرد، گالوانیزه و رنگی فولاد مبارکه به‌عنوان گام‌های مؤثری برای تأمین نیاز صنایع لوازم‌خانگی به انواع ورق‌های فولادی نام برد و گفت: با توجه به اینکه تحریم‌ها فرصت مناسبی را برای رشد و رونق تولید لوازم‌خانگی در داخل کشور فراهم آورده هرروز شاهد این بودیم که نیاز این صنعت به انواع ورق‌های فولادی افزایش ‌یافته است.

بیش از ۱۵۰ شرکت تولیدکننده لوازم‌خانگی به‌صورت مستقیم ورق خود را از فولاد مبارکه تأمین می‌کنند

حیدری با تأکید بر اقدامات ویژه فولاد مبارکه در این عرصه گفت: درنتیجه راهبردها، برنامه‌ریزی‌ها و تلاش کارکنان فولاد مبارکه در تولید انواع ورق‌های موردنیاز در صنعت لوازم‌خانگی امروز شاهد هستیم که بیش از ۱۵۰ شرکت تولیدکننده لوازم‌خانگی می‌توانند به‌صورت مستقیم ورق فولادی موردنیاز خود را از فولاد مبارکه تأمین کنند.

اقدامات حمایتی فولاد مبارکه از فعالان حوزه تولید لوازم‌خانگی

وی از عرضه اختصاصی محصولات سرد فولاد مبارکه برای صنعت لوازم‌خانگی در بورس کالا و کمک جهت رفع مشکل نقدینگی این صنعت از طریق فروش اعتباری به‌عنوان بخشی از اقدامات ویژه فولاد مبارکه در راستای حمایت از فعالان این صنعت مهم یادکرد.

به گفته معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، علاوه بر تسهیلات تجاری فوق در حوزه‌های فنی نیز فولاد مبارکه با تعریف پروژه‌های مشترک با تولیدکنندگان لوازم‌خانگی اقدام به بهبود فرایندها و تولید ورق‌های خاص مورداستفاده در صنعت لوازم‌خانگی نموده است.

بی‌نیازی از واردات و ارزآوری ۳۰۰ میلیون دلاری

وی تصریح کرد: تولید ورق‌های رنگی با شفافیت بالا (های‌گلاس) و تولید ورق‌های سرد دو سطح (دو رو) لعاب‌پذیر Dc04 EK از این دسته محصولات فولادی هستند که پیش‌ازاین به‌طور کامل از طریق واردات تأمین می‌شد.

 حیدری اظهار داشت: در حال حاضر به‌واسطه تعاملات مؤثر شکل‌گرفته میان فولاد مبارکه و صنعت لوازم‌خانگی حجم و کیفیت تولیدات لوازم‌خانگی به‌اندازه‌ای ارتقا یافته که علاوه بر نیاز داخل امکان صادرات آن نیز فراهم ‌شده و در سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور حاصل گردیده است؛ ضمن اینکه کشورمان جایگاه نوزدهم جهانی در تولید لوازم‌خانگی دنیا را از آن خودکرده است.

مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه؛ حمایت همه‌جانبه فولاد مبارکه از صنعت لوازم‌خانگی کشور

مدیر فروش داخلی فولاد مبارکه با بیان اینکه این شرکت حمایت همه‌جانبه‌ای از صنعت لوازم‌خانگی کشور داشته است، گفت: تولیدکنندگان لوازم‌خانگی کشور جزو مشتریان استراتژیک فولاد مبارکه در زمینه محصولات سرد، گالوانیزه و رنگی هستند.

یونس حمزوی، در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم‌خانگی (هامکس ۱۴۰۲) اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم‌خانگی، فرصت مناسبی است که بتوانیم در بازه زمانی چهارروزه نشست‌های هدفمندی با مشتریان خود داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه حمایت همه‌جانبه‌ای از صنعت لوازم‌خانگی کشور داشته است، افزود: تولیدکنندگان لوازم‌خانگی کشور جزو مشتریان استراتژیک فولاد مبارکه در زمینه محصولات سرد، گالوانیزه و رنگی هستند و حدود ۳ درصد از میزان فروش فولاد مبارکه در اختیار تولیدکنندگان لوازم‌خانگی کشور قرار می‌گیرد.

مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: نیاز به ورق‌های ویژه تولید یخچال، ماشین لباس‌شویی و… در طی چند سال گذشته مطرح شده است. این ورق‌ها پیش از این وارداتی بوده و از خارج تأمین می‌شده است؛ اما با افزایش تولیدی که طی سال‌های اخیر در صنعت لوازم‌خانگی کشورمان شاهد بودیم، فولاد مبارکه توانست با برنامه‌ریزی مناسب به بخش قابل‌توجهی از نیاز این صنعت پاسخ دهد.

حمزوی افزود: در حال حاضر ماهیانه ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تن ورق رنگی مخصوص لوازم‌خانگی در فولاد مبارکه به تولید می‌رسد. امیدوارم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک به کل نیاز صنعت لوازم‌خانگی کشور در حوزه ورق‌های رنگی پاسخ دهیم.

گفتنی است شرکت فولاد مبارکه در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم‌خانگی (هامکس ۱۴۰۲) که از سوم تا ۶ آبان ماه از ساعت ۸ تا ۱۵ در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد با حضور فعال در غرفه ۲۸ سالن ۴۱B پذیرای علاقه‌مندان به این عرصه بود و ضمن ارائه آخرین دستاوردهای خود در زمینه تولید انواع ورق‌های موردنیاز این صنعت با فعالان این عرصه نیز ارتباط برقرار نمود.

هامکس ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا