اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتشکلهاشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدن

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران:برای مهار تورم هیچ راهی جز افزایش تولید نیست / افزایش تولید در کشور نیازمند استراتژی صنعتی است

نشست دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد از مرکز اطلاع‌رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، نشست دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران با اصحاب رسانه، عصر روز یکشنبه (۲۲ مردادماه ۱۴۰۲) در محل این مجمع برگزار شد.

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران در این نشست بابیان اینکه برای افزایش تولید در کشور نیازمند استراتژی صنعتی هستیم، گفت: در اکثر کشور‌های دنیا ثابت‌شده که برای مهار تورم هیچ راهی جز افزایش تولید نیست.

حمیدرضا غزنوی در ادامه به چالش‌های کشور در بخش‌های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: کاهش رشد جمعیت، وضعیت نظام پولی و بانکی، آب، بنگاه‌داری بانک‌ها، کیفیت نظام سیاست‌گذاری و جا ماندن از انقلاب چهارم صنعتی از ابر بحران‌های امروز کشور به شمار می‌رود.

وی همچنین اظهار کرد: متأسفانه سیاست‌گذاران بر روی قیمت‌گذاری دستوری تأکید می‌کنند. این در حالی است که ریشه اصلی تورم در بخش عرضه است نه تقاضا.

غزنوی تأکید کرد: باید برای تولید انبوه در کشور کاری کرد و اگر در این خصوص اقدامی صورت گیرد قطعاً مشکل قیمت‌گذاری نیز برطرف می‌شود و در ادامه شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود؛ ولی متأسفانه می‌بینیم که رانت‌های بزرگی به بخش‌های نامولد داده می‌شود.

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران با انتقاد از مشکلات موجود در حوزه بانکی کشور بیان کرد: از پرداخت تسهیلات بانکی به بخش تولید جلوگیری می‌شود با این تفکر که تورم کنترل شود، اما در مقابل اثر ثانوی آن دیده نمی‌شود که می‌توان با تولید بیشتر به کاهش تورم رسید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کشور‌های صنعتی دنیا مسیر توسعه خود را از مسیر پیشران‌ها انتخاب کردند، افزود: منابع محدودی در اختیارداریم، بنابراین باید برای توسعه صنعتی برنامه‌ریزی کرد و صنایع پیشران را انتخاب و رانت مثبت برای آن‌ها ایجاد کرد که بتوانند رشد کنند. اما اگر فقط از بنگاه‌های کوچک و متوسط حمایت کنیم در وضعیت حال حاضر تغییری ایجاد نمی‌شود. اگر صنایع پیشران را انتخاب و آن‌ها را برای نجات آن صنعت تجهیز و حمایت نکنیم، کشور صنعتی نمی‌شود.

غزنوی به جلسه ۶ کارآفرین و پیشران بزرگ کشور با رئیس‌جمهوری اشاره کرد و گفت: لازم است که نگرش و رفتار با پیشران‌های اقتصادی تغییر کند. باید توجهات به سمت پیشران‌ها باشد و این را آغاز یک تفکر متفاوت در کشور میدانیم.

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران در پایان گفت: مجمع کارآفرینان تلاش می‌کند با استفاده از منابع محدودی که وجود دارد فرصتی برای پیشران‌های اقتصادی شکل گیرد که با تقویت این بخش، صنایع کوچک و متوسط نیز در چرخه تولید و صنعت کشور قرار گیرند.

اصحاب رسانه همکار تولیدکنندگان هستند

در ادامه این نشست، علیرضا نبی، کارآفرین اجتماعی و بنیان‌گذار مجموعه تولیدی زیتون آرشیا ضمن تقدیر از زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: در مجموعه زیتون آرشیا بسیاری از هم‌وطنان با سوءپیشینه زیر یک سقف مشغول به فعالیت هستند. این‌یک باور غلط است که می‌گوییم این‌گونه افراد خطرناک هستند و قابلیت ضربه زدن به مجموعه‌ها رادارند؛ من عرض می‌کنم که این‌گونه نیست و بیشترین چیزی که این افراد مشاهده می‌کنیم همدلی و همیاری است و آن‌هم به این دلیل است که همگی یک درد مشترک دارند.

وی در ادامه بیان کرد: عاملی که باعث شد ۱۷۵ قانون به نفع زندانیان تغییر کند، خبرنگاری بود که در خصوص این موضوع شروع به نوشتن کرد و حضور دوربینی که لحظاتی از کار و تلاش این افراد را به ثبت رساند و شجاعت دستی بود که بیکار ننشست. رسانه یک همکاری قوی در شرکت آرشیا بوده و هست. بنده اهالی رسانه را همکاران خود قلمداد می‌کنم. ازاین‌رو از تک‌تک همه خبرنگاران قدردانی می‌کنم چراکه اگر شما نباشید بسیاری از مسائل و مشکلات کشور خفته باقی خواهد ماند و کاملاً به اهمیت شما و دشواری کار شما آگاه هستم.

مهدی ایمانی، کارآفرین و عضو هیات مدیره چینی مقصود نیز در ادامه این نشست گفت: اگر رسانه همراه و در کنار بخش تولید نباشد قطعاً ضعف بزرگی محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: مجموعه تولیدی چینی مقصود با ۳۲۰۰ نفر کارکنان در استان خراسان واقع‌شده و مشغول به فعالیت است. مرحوم پدر بنده (غلامرضا ایمانی) ۱۰ سال پیش درپی مسائل و مشکلات اقتصادی که رخ داد و برای آن‌که از مشکلات بانکی، مالیاتی و بیمه و بسیاری دیگری از مشکلات رهایی پیدا کنند چار‌ه‌ای ندیدند جز اینکه اعلام ورشکستگی کنند. بعد از فوت ایشان برای آنکه ما بتوانیم شرایط را به یک حالت قابل قبولی برسانیم از اهالی رسانه کمک گرفتم و تنها گروهی که به ما کمک کردند اصحاب رسانه بودند.

ایمانی همچنین اظهار کرد: من از اهالی رسانه درخواست دارم که توجه ویژ‌ه‌ای به بخش تولید کشور داشته باشند. در حال حاضر بخش تولید کشور در شرایط سختی قرار دارد و به‌ناچار مجبور است که این شرایط تا تحمل کند. به همین دلیل به سهم خود از همه خبرنگاران و اصحاب رسانه قدردانی می‌کنم و روز خبرنگار رو به شما تبریک می‌گویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا