اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیتجارتتشکلهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدن

رئیس اتاق بازرگانی تهران: پیمان سپاری ارزی بزرگترین گیر صادرات کشور / کارت‌های بازرگانی باید جمع شود

جلسه هیئت مدیره دوره یازدهم اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت گاز و پتروشیمی ایران میزبان «محمود نجفی» رئیس اتاق بازرگانی تهران به همراه مدیرانی از این اتاق بود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، در ابتدای این نشست هر یک از اعضای هیئت مدیره به بیان مشکلات و راهکارهای برون رفت از آن در حوزه تولید و صادرات فراورده‌های نفتی پرداختند: پیمان سپاری ارزی، رانت صنایع میان دستی نفتی که در حوزه‌های پایین دستی نیز ورود کرده‌اند، تخصیص سهمیه روغن پایه در حوزه روانکارها با قیمت‌های رقابتی‌تر، نبود خوراک و تنظیم گری قوی که دارای ضمانت اجرایی مناسبی باشد، همچنین عدم تسری امتیازات صنایع میان دستی به پایین دستی، تغییر قوانین و بخشنامه‌ها که قدرت برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی و بازارسازی را از واحدهای تولیدی و بازرگانی گرفته است، نقش پررنگ اتاق بازرگانی در تسهیل گری و اصلاح قوانین و بودجه سالیانه که مدافع بخش خصوصی در تدوین لایحه باید باشد، اصلاح اعتبارات بانکی و صدور مجوزها، حذف صادرکنندگان فرآورده ها از فهرست مواد خام و نیمه خام و عوارض صادراتی و …

اسعدی دبیرکل اتحادیه نیز با تاکید بر نیازمندی این اتحادیه به حمایت اتاق های بازرگانی ایران و تهران افزود : اتحادیه اوپکس در طی سال جاری مبادرت به تدوین سند استراتژی نموده است که می تواند در مسیر رشد و توسعه بخش خصوصی در صنایع پایین دستی نفتی کارساز باشد .

رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز در سخنانی نسبت به موضوعات مطرح شده گفت: اتاق تهران پیگیر به کارگیری منابعی است که قانونا در بودجه ۱۴۰۳ تحریف شده است و این منابع باید درجهت توانمندسازی تشکل‌ها هزینه گردد .

اتاق تهران همچنین دو واحد آموزشی بسیار قوی دارد، واحد تکاپو برای آموزش‌های دوره‌ ای کوتاه مدت حوزه‌های کسب و کار و دیگری واحد آی تک که شامل آموزش‌های بلندمدت است . همچنین دوره مدیریتی DBA را نیز برای اعضای تشکلها درنظر گرفته است.

این اتاق همچنین دارای هیئت حل اختلاف است که بین المللی بوده و در قراردادهای داخلی و بین‌المللی می‌تواند به اعضای تشکل‌ها ارائه خدمات نماید .

شورای گفتگویی در اتاق بازرگانی تهران تشکیل شده است که مصوبات آن قابل اجرا در حاکمیت است، این شورا متشکل از استاندار، دادستان کل، نمایندگانی از مجلس و پلیس امنیت اقتصادی است که اتحادیه اوپکس می‌تواند در این جلسات مشکلات خود را به بحث و بررسی گذارد .

بزرگترین گیر صادرات کشور را پیمان سپاری ارزی می‌دانیم و این موضوع یکی از استراتژی‌های بسیار جدی اتاق بازرگانی تهران است که روش‌های آن را اصلاح نماییم.

اتاق بازرگانی تهران همچنین جلساتی با عنوان صبحانه کاری دارد که با دعوت از مسئولین و تشکل‌ها، مشکلات بخش خصوصی در این نشست ها بحث و بررسی می‌شود.

. با توجه به وجود سامانه‌های الکترونیکی، کارت‌های بازرگانی باید جمع گردد.

· در مرکز اسناد اتاق تهران خاطراتی ثبت شده است مبنی بر اینکه رئیس اتاق تهران در برهه‌هایی از زمان به نخست وزیر و وزرا دستور می‌داده است .

 . سهم بخش خصوصی هم اکنون در حدود ۱۰ درصد است، باید تلاش کنیم این سهم را در اقتصاد کشور افزایش دهیم .

در پایان این نشست مقرر گردید همکاری های مناسب بین اتحادیه و ارکان مختلف اتاق به منظور استفاده از ظرفیت های متقابل برای طرح مسائل و مشکلات و حل آنها صورت پذیرد. همچنین در خصوص استفاده از ظرفیت اتاق اعم از منابع مالی، امکانات نرم افزاری و سخت افزاری برای برگزاری دوره های آموزشی و انجام مطالعات پژوهشی در حوزه های مختلف توافقاتی صورت گرفت./اوپکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا