اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتدارویی، آرایشی و بهداشتیصنعت و معدنصنعت ومعدن

رئیس سازمان دامپزشکی کشور: تسهیل صدور مجوز کسب و کار با اصلاح قانون فواصل بهداشتی

مجتبی نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تا پایان فروردین ۱۴۰۳ قانون فواصل و حرایم بهداشتی اصلاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید و اقتصاد)، قانون حرایم همان قانون فواصل بهداشتی بین ایستگاه‌های تولید محصولات دامی است قانونی که بسیاری از متقاضیان کسب و کار آن را ضد تولید می‌دانند و قوانین مربوط به آن یکی از موانع اصلی صدور مجوز‌های کسب و کار برای متقاضیان مجوز دامپروری است که در صورت اصلاح آن مسیر مشارکت ۵ هزار نفر از متقاضیان کسب و کار سهل و هموارتر می‌شود.

چندی پیش کارشناس مرکز بهبود فضای کسب و کار گفته بود: ۴ هزار و ۴۰۰ مجوز کسب و کار طی ۵ سال به دلیل عدم رعایت حریم بهداشتی رد شده است.  

دستور العمل اجرایی این قانون بدون بازنگری و تغییر اساسی همچنان اجرا می‌شود و تشکل‌های مردم نهاد معتقدند که این قانون نیاز به بازنگری دارد.

اواخر سال گذشته بود که رئیس سازمان دامپزشکی، خبر از بازنگری این قانون را داد و گفت: از همه صاحب نظرانی که حرفی برای گفتن در حوزه  قانون حریم دارند حتی صدا و سیما و وزارت اقتصاد برای اصلاح قانون حرایم دعوت می‌کنیم  تا نظرات و پیشنهادات خود را بیان کنند که بعد از آن با مشورت سندیکاها، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها و مطالعه ۳ کشور کفو، حریم دامداری‌ها مشخص و معلوم شود.  

او گفت: ۴ کار گروه تشکیل دادیم که ظرف مدت یک هفته نظرات خود را پیرامون حرایم به ما اعلام کنند و پایان فروردین ۱۴۰۳ سازمان دامپزشکی موضوع فواصل و حرایم بهداشتی را خواهد بست و به استان‌ها ابلاغ خواهد کرد.

طبق گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور با ابلاغ دستور العمل جدید حرایم بهداشتی مسیر مشارکت ۵ هزار نفر از متقاضیان کسب و کار سهل و هموارتر می‌شود./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا