اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیاهم اخبارتشکلهاصنعت و معدننمایشگاه و رویدادتجاریویدئوچند رسانه ای

رئیس هیئت مدیره استصنا: تنها راه برون رفت از شرایط سخت  اقتصادی بهره برداری، بهره مندی و دخالت دادن بخش خصوصی در لباس تشکل ها است +ویدیو

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران معتقد است، تنها راه موفقیت صنعتگران و فعالان اقتصادی از من در آمدن وبه ما پیوستن است و توجه همه نظرات است

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد مهندس احسان ثقفی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر ارزیابی ایشان از برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز و پتروشیمی گفت: این نمایشگاه از هر لحاظ با توجه حضور مسئولین  چه ستادی و دولتی و چه کارفرمایی و استقبال شرکتها و کیفیت آن فوق تصور بنده بود و به نحوی که احساس شد فضای نمایشگاهی آماده پذیرایی از این حجم از استقبال و بازدیدکننده را ندارد،ضمن اینکه در قیاس در نمایشگاههای دیگر از این دست از لحاظ کیفیت در  سطح بالایی قرار داشت.

وی افزود:یکی از اتفاقاتی که در این نمایشگاه شاهد آن بودیم عقد تفاهنامه های متعدد نه تنها در حوزه انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت بلکه در سایر سطوح و حوزهای مرتبط با نفت بود از جمله استصنا با چندین هلدینگ و پالایشگاه تفاهمنامه هایی را منعقد کرد  و تفاوتی که با عمده تفاهم نامه های قبلی داشت این بود که راهکارهای عملیاتی و برنامه های جلساتی که منتهی شود به عملیاتی شدن در آن دیده شد که این تفاهنامه ها جنبه عملیاتی و اجرایی به خود بگیرد و تنها جنبه نمادین نداشته باشند.

رئیس هیئت مدیره استصنا ضمن اظهار خرسندی و تشکر از رضایت اعضای این انجمن در خصوص عملکرد این تشکل بیان داشت:رضایت اعضا باعث مسرت و تقویت روحیه انجمن است، اعضای ما  شایسته بیش از این هستند اگر هم تلاشی شده انجام وظیفه بوده است خدمتگذاری اعضا را به عهده گرفتیم و امیدواریم کماکان این رضایت برقرار باشد و بیشتر شود.

این فعال صنفی در خصوص بهره مندی و اخذ نظرات تشکل ها  توسط دولتمردان گفت: معقول ترین روش برای خروج از مشکلات اقتصادی به خصوص در حوزه صنعت بهره برداری و بهره مندی از نظر تشکل ها است چرا که تشکل ها تبلور نظرات  تعداد زیادی از بنگاه ها در حوزه های مختلف صنعتی و اقتصادی هستند. و این پیشنهادها  جمع آوری شده به صورت یک جا و دسته بندی و نهایتا بصورت چکیده آماده بهره برداری است.

ثقفی تصریح کرد:اگر از این پتانسیل نهادهای مختلف تصمیم گیر و مسئول بتوانند استفاده کنند خودشان برنده هستند. تعاملاتی در حوزه های مختلف از جمله مجلس، دولت، مجمع تشخیص مصلحت ،وزارتخانه های مختلف به طور خاص حوزه های مختلف وزارت نفت را حوزه کارفرمایی می دانیم ولیکن مخاطب ما وزارت صمت می باشد.

وی خاطرنشان کرد:وزارت صمت متولی صنعت کشور است و درآنجا تعاملاتی وجود دارد و انتظارمان این است که  در تمام حوزه ها این تعاملات اثرات بیشتری داشته باشد. و اینطور نباشد صرفا باید به بخش خصوصی توجه کرد، این توجه به صورت نمایشی و نمادین باشد. انتظار بیشتر است ما به عنوان یک تشکل غیر انتفاعی قرار نیست نفع مستقیمی ببریم،بلکه بر اثر ارتقای شرایط اقتصادی و صنعت کشور همه منتفع می شوند.

رئیس هیئت مدیره استصنا  تاکید کرد، تنها راه برون رفت از این شرایط سخت  اقتصادی بهره برداری و بهره مندی و دخالت دادن بخش خصوصی در لباس تشکل ها است.

ثقفی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال های متمادی به اشکال و عناوین مختلف شعارهای سال مزین به نام تولید بوده است، که در تحلیلی نیز قبلا عنوان کردم چرا باید این مسئله تاکید شود، چون برخی موارد یک مرتبه هم عنوان می شود باید کفایت کند. این برمی گردد به اینکه شعار سال یا فرمایشات مقام رهبری برای برخی از دست اندرکاران مفهوم نیست یا دچار فراموشی می شوند.

وی افزود: بخش صنعت پایه گذار یک اشتغال دائمی است البته تولید بر پایه دانش عمر بیشتری دارد، با حمایت واقعی و معقول از تولید و صنعتگر بحث اشتغال هم بیمه خواهد شد، اما آنچه که اعضای انجمن استصنا انجام دادند، در طی چند سال اخیر از نظر عمق ساخت داخل و همچنین تنوع تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت،گاز و پتروشیمی و همچنین انرژی ۷۰ تا ۷۵ درصد را  تحویل داده شده و انجام شده است.

وی ادامه داد: تا ۸۵ درصد نیز ساخت داخل انجام شده است،بیشتر از این هم میسر است ولی درصد کمی هم که صورت نمی گیرد از نظر علم اقتصاد به صرفه نیست ولیکن که اعتقاد داریم باید به تکنولوژی کامل دست پیدا کنیم در زمان تحریم ها نیازمند به خارج نباشیم، در کل اوضاع و احوال خوبی داریم،حوزه های کارفرمایی نیز در این خصوص مراودات و تعاملات خوبی دارند،اما نیازمند روانکاری و اصلاح بعضی از قوانین است که دست برخی از کارفرماها را جهت همکاری می بندد

ثقفی در پایان گفت: تنها راه موفقیت صنعتگران و فعالان اقتصادی از من در آمدن وبه ما پیوستن است و توجه همه نظرات است. همانطور که رهبر انقلاب در دیدار فعالان اقتصادی مطرح کردند،  بایستی به بخش خصوصی توجه کرد و نظراتشان اخذ شود و این موضوع صرفا به شکل ظاهری نباشد بلکه بصورت ماهوی واقعی صورت بگیرد، امیدوارم امسال نقطه عطفی برای صنعت و اقتصاد کشورمان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا