اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتشکلهاتولید+صنعت و معدنصنعت ومعدنکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایییادداشت

رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی:مراقب باشیم شور و شوق ناشی از انتخابات هیئت رئیسه اتاق به یاس و نا امیدی تبدیل نشود

مسعود بختیاری در یادداشتی عنوان کرد، حال که شور و نشاط زایدالوصفی در انتخابات هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران ایجاد شده،مراقب باشیم فضای شور و شوق موجود،با بی تدبیری احتمالی به یاس و ناامیدی بدل شود.

پس از ابتکار تحسین برانگیز فراکسیون تشکلهاى اتاق بازرگانى ایران، در ایجاد بسترى مناسب جهت طرح دیدگاه هاى کاندیداهاى هیأت رییسه، شاهد برگزارى جلسات متعددى از سوى کاندیداهاى محترم هستیم تا در فضایى تعاملى و پاسخ به پرسشهاى مطروحه، زمینه طرح نظرات و برنامه هاى خود را فراهم نمایند.

بى شک این امر فرخنده، منتج به انتخابى آگاهانه تر خواهد شد. حال در کشاکش‌ انتخابات هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران، شور و نشاط زایدالوصفى حاکم شده؛ مراقب باشیم که با بی تدبیری احتمالی، این شور و شوق را به یاس و ناامیدی بدل نکنیم.

اجازه دهیم تا انتخابات در فضایى رقابتی و پر شور و نشاط جریان یابد. اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که خود از برگزیدگان فعالان اقتصادی سراسر کشور هستند؛ طبیعتا صاحب اندیشه، رأى و نظر، بوده و از آگاهى و بلوغ کافى براى انتخاب شایسته هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران برخوردارند.

اجازه دهیم سازوکار احراز شایستگی کاندیداهای هیأت رئیسه اتاق ایران از طریق رأى مستقیم اعضای هیأت نمایندگان صورت پذیرد. عبور کاندیداهای هیأت رئیسه اتاق ایران، از روزنه تنگ و گذرگاه باریک و تاریک دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی جهت احراز صلاحیت، شایسته مهمترین و بزرگترین تشکل اقتصادی بخش خصوصی کشور نیست.به اندیشه، رای و نظر اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، احترام بگذاریم و زمینه و بستر مشارکت فعالانه، مسئولانه، آگاهانه و آزادانه ایشان را فراهم سازیم.

مراقب باشیم در فضایی که ریزش سرمایه های اجتماعی، امکان مشارکت و همراهى مردم در تصمیمات سخت اقتصادى دولت را به شدت تضعیف کرده؛ با اقداماتى شتاب زده و عجولانه به ایجاد فضای بدبینی و بی اعتمادی متقابل دولت و بخش خصوصی، دامن نزنیم.

امیدوارم با تدبیر مسئولین ذیربط و در سایه همراهی، همگرایی و همدلی دولت و بخش خصوصی، انتخاباتی پر شور و بى تنش برگزار گردد و تنها در این صورت است که میتوان به بهبود وضعیت موجود در حوزه کلان اقتصاد کشور، امیدوار بود.

پیشنهاد می کنم پس از برگزاری انتخابات هیأت رئیسه اتاق ایران، به منظور اعتماد سازی متقابل، اعضای محترم دولتی حاضر در شورای عالی نظارت، خود آستین همت را بالا زنند و با پیشنهاد اصلاح آئین نامه اتاق بازرگانی ایران، در جهت حذف این بند ناروا اقدام نمایند. در غیر این صورت شایسته است اعضای منتخب هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران، اصلاح آئین نامه را در صدر اولویت های خود قرار دهند.

مسعود بختیاری

رئیس سندیکای کنسرو ایران و عضوهیئت نمایندگان اتاق بازرگانی

۲۱:۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا