اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیاهم اخبارصنعت و معدنصنعت ومعدنعلم و فناوری

رئیس پژوهشگاه نیرو:شرکت‌های بزرگ خدمات انرژی در کشور ایجاد می‌شود

مجید عمیدپور گفت: یکی از برنامه‌های ما ایجاد «سوپر اسکوها» (شرکت‌های خدمات انرژی) است که با کمک شرکت‌های بزرگی همچون مپنا در حال برنامه‌ریزی برای حمایت از آنها هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، از پژوهشگاه نیرو، «مجید عمیدپور» در سومین رویداد «نوآوری بهره‌ور در حوزه انرژی» افزود: تلاش می‌شود تا انجمن‌های حوزه انرژی مانند انجمن اسکوهای کشور را که شرکت‌های سرویس‌دهنده انرژی و خدمات‌رسان سرویس انرژی هستند، با کمک سازمان ساتبا سامان‌دهی شوند.

وی به اقدام‌های انجام شده درباره ایجاد زیست‌بوم آموزشی، پژوهش و فناوری صنعت آب و برق در پژوهشگاه نیرو اشاره کرد و گفت: یک مرکز آموزش مدیریت انرژی در پژوهشگاه وجود دارد که بسیاری از مدیران انرژی کشور در آنجا آموزش‌ دیده‌اند.

رئیس پژوهشگاه نیرو ادامه‌داد: در حال ارتقاء و به‌روزرسانی حوزه آموزش در مدیریت انرژی برای وزارت نیرو و سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت نفت و وزارت صمت هستیم.

عمیدپور با تاکید بر اهمیت بهره‌مندی از ظرفیت‌های نوآورانه برای رفع ناترازی تولید و مصرف انرژی کشور، افزود: راهکار اصلی فاصله‌گرفتن کشور از ناترازی حوزه انرژی و آب استفاده از گنجینه مهمی به نام بهره‌وری است.

وی خاطرنشان‌کرد: لازم است به لحاظ فنی، اجتماعی و فرهنگی مباحث مرتبط با افزایش سطح بهره‌وری انرژی در کشور فعال شود.

رئیس پژوهشگاه نیرو با تأکید بر نقش‌برجسته فعالیت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای بهره‌وری در پژوهشگاه نیرو، گفت: وزارت نیرو در کنار خدمت‌رسانی در تأمین آب و برق، نقش ویژه ارتقای بهره‌وری در آب و انرژی را برعهده دارد.

عمیدپور، پژوهشگاه نیرو را نهادی تحقیقاتی در صنعت آب و برق برشمرد و گفت: تلاش می‌شود با به‌کارگیری روش‌های نوین بهره‌وری، کشور را از ناترازی در زمینه تولید و مصرف انرژی خارج کرده و در ادامه بحث‌های نوآوری و بهره‌وری را در حوزه اقتصادی و صنعتی عملیاتی کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: برای تحقق این موضوع، در پژوهشگاه نیرو برنامه‌های ویژه فناورانه در حوزه پژوهشی پیش‌بینی شده و در تلاش هستیم به‌واسطه عملیاتی‌کردن این اقدام‌ها مردم را در یک فضای نوآورانه و بهره‌ور در صنعت آب و برق همراه کنیم.

رئیس پژوهشگاه نیرو با اشاره به اقدام‌های عملی انجام شده در راستای کاهش ناترازی صنعت برق گفت: در حال حاضر در پژوهشگاه نیرو باتوجه‌به شرایط برق کشور، برای افزایش ظرفیت نیروگاه‌ها چندین پروژه بزرگ انجام شده که به‌واسطه آن ده‌ها مگاوات افزایش ظرفیت در نیروگاه‌ها را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: همه این اقدام‌ها فقط با اتکا به توانمندی متخصصان، جوانان و فناوران داخلی انجام شده که به افزایش بهره‌وری و راندمان در نیروگاه‌های کشور منتج شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا