اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتشکلهاصنعت و معدنصنعت ومعدنمیراث فرهنگیگردشگری

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران: هر توریست معادل ۱۰۰ بشکه نفت برای کشور درآمد دارد/ هتل‌های خوب محدود است

احد عظیم‌زاده گفت: اگر یک توریست وارد کشو شود برای همه از جمله تاکسی، هتل، مغازه‌دار و... سود دارد یعنی اگر هر توریست حداقل ۳ هزار دلار در ایران هزینه کند معادل ۱۰۰ بشکه نفت است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، احد عظیم‌زاده درباره جذب توریست از اعراب و بخصوص کشور عربستان اظهار داشت: بنده حدود یک ماه قبل در همین خصوص جلسه‌ای با سفیر ایران در عربستان داشتم و به زودی نیز به عربستان سفر خواهم کرد. تمام تلاش ما بر این است که نه تنها اعراب بلکه پای توریست از تمامی کشورها را به ایران باز کنیم.

وی افزود: ما برای تمهیدات مورد نیاز جهت جذب توریست درخواست‌هایی را به دولت کردیم و این هفته هم موضوعات را کتبی ارائه می‌دهیم و از دولت می‌خواهیم شرایط را برای جذب توریست از ۶۸ کشوری که بناست ویزا حذف شود، فراهم کند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تشکیل یک تیم برای کار گروهای جهت ایجاد زیرساخت صنعت گردشگری در دستور کار ما قرار گرفته است، تاکید کرد: جذب توریست به نفع کشور ماست و اگر دولت تصمیم درستی در این زمینه اتخاذ کند توریست زیادی وارد کشور خواهد شد.

وی اذعان داشت: بنده طی دو هفته آینده جلسه‌ای با وزرای مربوطه خواهم داشت و در مورد زیرساخت جذب توریست بحث خواهد شد، زیرا حتی اگر توریست وارد کشور ما شود زیرساخت‌های لازم را در اختیار نداریم، مثلا تعداد هتل‌های خوب محدود است، اتوبوس کولردار نداریم و در کل گردشگری در کشور ما بسیار کمرنگ است.

عظیم‌زاده خاطرنشان کرد: اگر یک توریست وارد کشو شود برای همه از جمله تاکسی، هتل، مغازه‌دار و… سود دارد یعنی اگر هر توریست حداقل ۳ هزار دلار در ایران هزینه کند معادل ۱۰۰ بشکه نفت است، در حالی که اگر هر بشکه نفت به طور متوسط ۶۰ دلار بفروش برسد نیمی از این میزان صرفه استخراج نفت می‌شود.

وی یادآور شد: توریست در تعداد بالا برای کشور درآمد خواهد داشت و درآمد کشور از نفت بسیار بالاتر می‌رود، در حالی که ما عادت کرده‌ایم که به درآمد نفت وابسته باشیم. در هر حال، با جذب توریست می‌توانیم در چاه‌های نفت را ببندیم و آینده کشور را از مسیر گردشگری رونق دهیم./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا