اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدننساجینمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاهویدئوچند رسانه ایگفتگو و مصاحبه

علیرضا نوری”مدیرعامل شرکت جهان اروم ایاز” در گفت‌وگو با تولیدآنلاین مطرح کرد: نحوه بازگرداندن ارز حاصل از صادرات قدرت رقابت را از صادرکنندگان می‌گیرد+ویدئو

علیرضا نوری می‌گوید: سیاست‌های ارزی موجود، قدرت رقابت را از صادرکنندگان گرفته و تشویق به واردات دارد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، علیرضا نوری مدیرعامل گروه نساجی ایاز در حاشیه بیست و نهمین نمایشگاه صنعت نساجی در خصوص فعالیت این مجموعه به خبرنگار ما گفت: شرکت جهان اروم ایاز تولیدکننده پارچه‌های رومبلی و دکور پرده‌ای است.

نوری بیان کرد: در طی ۵ سال سابقه تولید شرکت از پنجاه نفر پرسنل به هزار و سیصد نفر نیروی مستقیم در کارخانه رسیده‌ایم و تنوع محصولات در زمینه پارچه رو مبلی بیش از دویست نوع و پارچه های با سه متر عرض جهت دکور پرده ای و رو تختی نیز به محصولات این مجموعه اضافه شده است.

وی گفت: همزمان در حال توسعه شرکت هستیم تا حجم تولید را به دو برابر ارتقا دهیم و هم اکنون نیز شصت درصد نیاز داخل را تامین می کنیم.

این فعال اقتصادی ضمن بیان اینکه به کشورهای عراق و ترکیه صادرات انجام می‌دهند گفت: چالش‌های موجود در صادرات و بازگرداندن ارز حاصل از صادرات، قدرت رقابت را از صادرکنندگان می‌گیرید و سیاست‌های ارزی موجود تشویق به واردات دارد.

نوری گفت به عنوان مثال : پارچه صد و پنجاه هزار تومانی که با دلار پنجاه هزار تومانی باید سه دلار بفروشیم را با دلار چهل تومانی به مشتری سه دلار و هفتاد سنت اعلام قیمت می کنیم و خریدار خارجی هفتاد سنت را نمی‌دهد و در واقع این تنبیه صادرکننده و تشویق واردات است زیرا این دلار از صادرکننده گرفته و برای واردات استفاده می شود.

وی در ادامه افزود: سقف تخصیص ارزها به سه ماه رسیده است و به این معناست که واردات مواد اولیه تا حدودی مختل شده و حتی واردات ماشین آلات نیز پروسه دو الی سه ماه را دارد.

نوری اظهار کرد: مشکلات زیرساختی نیز وجود دارد مثلا در تابستان گذشته پانصد و پنجاه ساعت قطعی برق ظرفیت تولید را کم کرد و زمستان نیز قطعی گاز خواهیم داشت، قطعی آب نیز اتفاق می‌افتد که این مشکلات باید رفع شود.

وی در خصوص نقش مشورتی انجمن ها در تصمیم‌گیری‌های دولت گفت: همچنان بخشنامه های خلق الساعه بدون مشورت با بخش خصوصی ابلاغ می‌شود. دولت نیز فقط شنونده صحبت‌های بخش خصوصی است و هیچ نتیجه ای در راستای بهبود شرایط حاصل نمی‌گردد.

مدیرعامل گروه جهان اروم ایاز خاطرنشان کرد: بانک‌ها در بخش تامین سرمایه در گردش بسیار ضعیف عمل می کنند و با سود ۲۳درصد امکان دریافت منابع مالی از بانک نیست ولی حتی با مطرح کردن این مشکلات تغییری ایجاد نمی‌شود.

نوری بیان کرد: زمان حضور در نمایشگاه از ۸ صبح تا ۳ بعداز ظهر برای دیدار با مشتریان و بازدید از نمایشگاه کوتاه است و اگر همانند نمایشگاه های دیگر کشورها زمان طولانی تری اختصاص بدهند شرایط برگزاری جلسات با مشتریان فراهم شده و هزینه میلیاردی غرفه داران به هدر نمی‌رود.

وی در ادامه گفت: به دفعات از طریق تشکل های مختلف، انجمن نساجی ایران و طی جلسات با معاون وزیر مطرح شده که در راستای حمایت از تولید زمان نمایشگاه افزایش یابد ولی بازه حضور در نمایشگاه در کمیسیون امنیت ملی تصویب شده و راهی برای اصلاح زمان بازدید وجود ندارد.

علیرضا نوری در پایان گفت: صنعت نساجی یکی از صنایع پر اشتغال، کم سرمایه و پر سود است و امیدواریم این صنعت رونق بیشتری داشته باشد و مسئولین نیز مشکلات را از دوش تولیدکنندگانی که به سختی تولید و عرضه میکنند بردارد.

مدیرعامل گروه نساجی ایاز نمایشگاه امسال را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم در سالهای آتی با برنامه ریزی شاهد رویداد بهتری باشیم.

جهت مشاهده ویدئو فیلترشکن را خاموش و بر روی دکمه مربع پایین فیلم کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا