اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتشرکتهاصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدن

راه اندازی کارخانه جدید احیاء استیل فولاد بافت؛ بزودی

کارخانه احیاء شماره ۲ شرکت احیاء استیل فولاد بافت با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال، تا چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید و اقتصاد)،  با راه‌اندازی مرحله دوم طرح کارخانه احیاء شماره ۲ شرکت احیاء استیل فولاد بافت که عملیات اجرایی آن به وسیله قرارگاه خاتم‌الانبیا و نظارت شرکت مهندسی برسو انجام شده، ظرفیت تولید این مجتمع که پیش از این ۸۰۰ هزار تن بود، به ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال خواهد رسید.

با وجود مشکلاتی همچون تغییر قوانین، همه‌گیری ویروس کرونا، قطعی مکرر برق و گاز کارگاه ساخت، عملیات اجرایی ساخت کارخانه جدید احیاء استیل فولاد بافت در مدت ۳۲ ماه به پایان رسیده است.
با بهره‌برداری از مرحله دوم این مجتمع که عملیات اجرایی آن از ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ آغاز شده بود، زمینه ایجاد اشتغال پایدار بیش از ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در منطقه کم‌برخوردار بافت به وجود خواهد آمد و نقش به‌سزایی در توسعه اقتصادی متوازن این منطقه خواهد داشت.

مرحله اول شرکت احیا استیل فولاد بافت، در سال ۱۳۹۸ با مشارکت هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان از هلدینگ‌های زیرمجموعه گروه مالی گردشگری به عنوان سهامدار عمده، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و بانک صنعت و معدن با هدف خودکفایی صنعتی و تولید محصولات استراتژیک مانند آهن اسفنجی به بهره‌برداری رسیده است./خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا