اقتصاد

رفع عیب شبکه های آب و برق در مناطق زلزله زده آغاز شد

“میثم جعفرزاده” با اشاره به زلزله ۵.۵ ریشتری ساعت ۱:۰۱ بامداد شنبه ۲۷ دی‌ماه در جنوب بندرکنگ و غرب قشم افزود: در پست دژگان شهرستان خمیر پس از وقوع زلزله ۳ فیدر از مدار خارج شده بود که با تلاش تیم‌های عملیاتی دو فیدر وصل شده و یک فیدر به‌دلیل سیم پارگی و شکستگی تیر قطع است.

«فیدر ها در اصل به عنوان تامین کننده منبع تغذیه به شمار می روند و یکی از دستگاه های مهم برای استفاده در تابلوهای برق و تامین انرژی است. در اصل فیدرها به عنوان کابل های الکترونیکی، یا گروهی از هادی های الکتریکی که برق را از یک منبع بزرگ به منابع کوچک تر منتقل می کنند.»

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های عملیاتی در منطقه در حال رفع عیب بوده و تلاش‌ها تا حل کامل مشکل در منطقه ادامه خواهد داشت.
 
مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو  پیرامون آخرین وضعیت بخش آب استان هرمزگان نیز گفت: چاه‌های تامین‌کننده آب مورد نیاز آب‌شیرین‌کن‌های مجتمع روستایی دژگان بر اثر ریزش از مدار خارج شده و آبرسانی به شیوه سیار از ابتدای حادثه در حال انجام است.

جعفرزاده اضافه کرد: بنابرتلاش انجام شده، ‌اکنون یکی از آب شیرین‌کن‌ها با ظرفیت  دو هزار و ۶۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز وارد مدار شده است.

زلزله ای به بزرگی ۵.۵ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت یک و ۱ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (شنبه) کنگ در استان هرمزگان را لرزاند.
به گزارش بامداد شنبه به نقل از مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، این زلزله در عمق ۱۹ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.کانون این زلزله در موقعیت ۲۶.۶۷ عرض شمالی و ۵۵.۲۱ طول شرقی ثبت شده است.
بندر کُنگ یکی از شهرهای تابعه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا