اخباربرگزیدهاستان هااقتصادانرژیاهم اخبارخراسان رضویشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدن

رونمایی از الکتروموتور‌های پربازده مغناطیس دائم با حضور وزیر نیرو

پیرو برنامه‌های وزارت نیرو برای ارتقای استاندارد مصرف انرژی کولر‌های آبی و الزامی شدن استفاده از موتور‌های پربازده در کولر‌های آبی، کارخانه تولید انبوه الکتروموتور‌های پربازده مغناطیس دائم (BLDC) افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، در جریان سفر دو روزه علی اکبر محرابیان وزیر نیرو به استان خراسان رضوی و با حضور محمود کمانی معاون وزیر و رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق و مدیران استانی کارخانه تولید انبوه الکتروموتور‌های پربازده مغناطیس دائم (BLDC) در شهر مشهد مقدس به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو گفت: فاصله توان مصرفی برق در تابستان و زمستان کشور ایران حدود ٣٣ هزار مگاوات است و این درحالی است که کل مصارف ١٧٠ کشور در کره زمین از ٣٣ هزار مگاوات توان کمتر است.

وی با بیان اینکه بیشترین تفاوت مصرف تابستان و زمستان کشور ما مربوط به مصرف کولر‌ها است، ادامه داد: انجام یکسری اقدامات در کاهش مصرف برق و بهینه کردن آن ارزشمندترین کار در اقتصاد و انرژی کشور است و به راحتی می‌توانیم بخش قابل توجهی از ناترازی‌های انرژی و برق کشور را از این طریق برطرف کنیم چرا که در حوزه انرژی برای تولید برق نیازمند مصرف قابل توجهی سوخت هستیم.

وی ضمن تشکر از همکاری سازمان ملی استاندارد در سال‌های اخیر برای تولید و واردات کالا‌های پربازده لوازم خانگی و غیر خانگی اعم از برقی و گازی اظهار کرد: این موضوع باعث می‌شود بتوانیم مصارف خود را بهینه کنیم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه مقرر شده است کولر‌های آبی با درجه انرژی A به بالا تولید شود افزود: با تولید این موتور‌های پربازده سالانه ٣٠٠ مگاوات صرفه جویی در کولر‌های جدید خواهیم داشت و امیدواریم از کاری که شروع شده و در دیگر کارخانجات تولید موتور هم در جریان است حمایت شود تا بتوانیم ناترازی زیاد موجود میان تولید و مصرف برق کشور را از محل صرفه جویی جبران کنیم.

​محرابیان در ادامه یادآورشد: در کولر‌های گازی هم همین برنامه پیگیری می‌شود و در هیئت دولت روز گذشته مصوب شده تا از واردات لوازم خانگی بی کیفیت پرمصرف به شدت جلوگیری شود و این در جهت حمایت از تولید داخلی و واردات کالا‌های با مصرف بهینه است و این درحالیست که واردات برای لوازم مصرفی با دو گرید بالای جدول امکانپذیر خواهد بود./برق نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا