اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبازارتجارتتشکلهاخودروصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو: اپیدمی نقص فنی در خودروهای چینی

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با انتقاد از واردات خودروهای بی‌کیفیت چینی گفت: این خودروها گاه مشکلات اپیدمی و خاصی دارند و همین مشکل موجب شده یک قطعه خاص پر مصرف شود؛ مثلا یک خودروی چینی مشکل رادیات دارد و قطعه مورد نظر نیز در بازار وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، علیرضا نیک‌آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو درباره مشکلات بازار لوازم یدکی خودروهای چینی گفت: این عیب و مشکل خودروها در بازار محسوس است و دفاعیه‌های بسیاری از سوی خودروسازان و مسئولان صورت گرفت و بنده آن را غیر منطقی می‌دانم و میدانی هم این مسئله را اثبات خواهم کرد.

نیک‌آئین گفت: این خودروها گاه مشکلات اپیدمی و خاصی دارند و همین مشکل موجب شده یک قطعه خاص پر مصرف شود؛ مثلا یک خودروی چینی مشکل رادیات دارد و قطعه مورد نظر نیز در بازار وجود ندارد.

وی ادامه داد: شرکت وارد کننده مقصر نیست چون این عیب یک باره محرز شده و همه خودروهای مورد نظر چنین مشکلی را دارند و تامین قطعه از سوی سازنده در کشور نیز جوابگو نیست.

نیک آئین اضافه کرد: ما مشکل دانش فنی و ابزار آلات مخصوص و نبود قطعات یدکی داریم و این هاست که بازار خودروهای چینی را با مشکل رو به رو کرده است؛ در حالی که تنوع واردات از یک کشور را داریم.

وی افزود: تابلوهای تبلیغاتی داخل شهر سراسر خودروهایی است که وارد می‌شوند ولی نمایندگی‌ها فقط در یک زمان مشخص مشکلات را پوشش می‌دهند و از آن به بعد خودرو وارد بازار تحت پوشش ما می‌شود.

نیک آئین با بیان این که قطعات مورد نظر به صورت موردی یا هوایی وارد می‌شود که قیمتی گزاف پیدا می‌کند، ابراز کرد که آمادگی برای آموزش تخصصی وجود دارد و افزود: این یک کار ملی است و همه باید کمک کنیم تا این مشکل حل شود؛ در حالی که منطقی نیست یک قطعه در برابر قطعه یک خودروی اروپایی با دو سه برابر قیمت فروخته شود.

خودروهای وارداتی در خود چین شناخته شده نیستند

در ادامه سیداحمد حسینی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تولیدکنندگان قطعات یدکی خودرو و ماشین آلات تهران با بیان این که تصمیمات مدیریتی آثار حقوقی و اجتماعی دارد، گفت: زمانی که با یک کشور برای ورود خودرو قرارداد بسته می‌شود، جوانب برای آموزش نیروی متخصص و گارانتی و وارانتی و قطعات یدکی دیده نمی‌شود.

صاحب یک کارخانه هم فقط به فکر سود خود است و معضلاتی را برای کشور ما پدید می‌آورد و امروز در چین خودروهای هیبریدی یا برقی کمتر از کشور ماست و خودروهای این چنینی که وارد کشور ما می‌شود در چین با اقبال مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی با انتقاد از ممنوعیت واردات خودروهای اروپایی به بهانه حمایت از تولید داخل تاکید کرد که این اقدام موجب بالا رفتن کیفیت داخلی نشده و فقط قیمت‌ها را دامن زده و از طرفی در واردات بدون حساب کتاب را به روی خودروی چینی باز کرده‌ایم.

حسینی گفت: امروز عرضه کمتر از تقاضاست و لذا با افزایش قیمت رو به رو هستیم و به راحتی قطعات خودروهای چینی یافت نمی‌شود؛ همه هزینه‌ها نیز بر یک قطعه بار می‌شود که مصرف کننده قرار است نرخ آن را بپردازد و متاسفانه مسئولان نیز پاسخگو نبوده و دیواری کوتاه تر از اصناف پیدا نکرده‌ایم./تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا