اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتتشکلهاصنعت و معدنصنعت ومعدنکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

رییس کمیسیون صنعت اتاق ایران: برخی اقدامات اعتماد از بورس را سلب کرد

رییس کمیسیون صنعت اتاق ایران گفت: بازار سرمایه هیچ وقت نتوانسته سرمایه گذار را مطمئن کند که محل خوبی برای سرمایه گذاری است. در ایران اقتصاد ملک بنیان است و ملک در برابر تورم سرمایه گذار را بیمه می‌کند. دلیل این امر سو مدیریت در بورس است که سبب شده سرمایه گذاری در ملک امن‌تر از بورس باشد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، نشست کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی اتاق ایران با موضوع بررسی چالش‌ها و راهکارهای تامین مالی و سرمایه گذاری بنگاهای کوچک و متوسط در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

علیرضا کلاهی صمدی، رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران  در این نشست گفت: نسبت گردش مالی بورس ایران به تولید ناخالص ملی چیزی شبیه به یک شوخی است.

وی افزود: بازار سرمایه هیچ وقت نتوانسته سرمایه گذار را مطمئن کند که محل خوبی برای سرمایه گذاری است. در ایران اقتصاد ملک بنیان است و ملک در برابر تورم سرمایه گذار را بیمه می‌کند. دلیل این امر سو مدیریت در بورس است که سبب شده سرمایه گذاری در ملک امن‌تر از بورس باشد.  

رییس کمیسیون صنعت اتاق ایران ادامه داد: کارهایی که توسط بخشی از دولت انجام شده اعتماد را از بورس سلب کرده، در حالی که بورس بخش مولد اقتصاد است. 

کلاهی صمدی تصریح کرد: در سال‌های گذشته جوایز اقتصادی به بخش‌های مولد داده نشده است. در فضای اقتصادی امروز کشور افق دو ساله برای سرمایه گذاری تعریف شده و کسی از سرمایه گذاری طولانی مدت استقبال نمی‌کند. درحالیکه رشد صادرات نوآوری و تولید باید امروز مشوق بگیرد.  

وی خاطرنشان کرد: ساختار صنعت دنیا عوض شده و امروز به سرمایه‌های عظیم و بزرگ مقیاس برای تولید نیاز دارد و صرف این هزینه‌ها در تولید نیاز به حضور در بازارهای جهانی دارد. در حالی که در ایران صادرات علاوه بر تحریم خارجی با پیمان سپاری ارزی در داخل رو به روست. 

وی اظهار کرد: البته خام فروش‌ها راحت هستند، چون ۸۰ درصد حاشیه سود دارند و به راحتی تجارت می‌کنند اما صادرکننده محصول نهایی است که در تعهدات خود با مشکل رو به روست./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا