اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتتشکلهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدننمایشگاه و رویدادتجاری

ساخت داخل ۸۰ درصد ماشین آلات تولید سازه‌های فولادی

مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی کشور گفت: حدود ۸۰ درصد از ماشین آلات تولید سازه‌های فولادی در داخل کشور تولید و بقیه به دلایل زیست محیطی، وارد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، سعید زارع حقیقی در حاشیه نخستین نمایشگاه بین المللی سازه‌های فولادی و صنایع، ماشین آلات و خدمات مهندسی وابسته (ایران استیل فاب) گفت: یکی از مشکلات، موضوع الایندگی ناشی از رنگ و سندبلاست (سندبلاست یا ساب پاشی از فرآیند‌هایی است که برای رفع ناصافی‌ها در سطوح فلزی، چوبی، شیشه‌ای و… استفاده می‌شود) است که با واردات ماشین آلات جدید، می‌توانیم آلایندگی را به حداقل برسانیم.

وی افزود: ایران به عنوان دهمین تولیدکننده فولاد جهان، نقش مهمی در تولید و تامین فولاد جهان دارد و نگاه به انتهای زنجیره ارزش فولاد، مقوله‌ای که مورد غفلت واقع شده بود.

مجری نخستین نمایشگاه  نخستین نمایشگاه بین المللی سازه های فولادی (ایران استیل فاب) گفت: تولیدکنندگان سازه‌های فولادی در واقع باعث بدست آمدن بیشترین ارزش افزوده در زنجیره تولید فولاد هستند؛ نمایشگاه ایران استیل فاب در کنار نمایشگاه‌های بزرگ دنیا با نام استیل فاب که در آمریکا، المان، چین و امارات متحده عربی برگزار می‌شود برای نخستین بار در ایران برگزار شده است.

زارع حقیقی ادامه داد: تمام زیرساخت‌های کشور به نوعی به خدمات تولیدکنندگان سازه‌های فولادی مرتبط هستند که در صنایع پتروشیمی، ساخت پل ها، ابنیه‌های فنی، سوله‌های شهرک‌های صنعتی و همچنین در ساختمان سازی که ملموس‌ترین نوع ساخت و ساز در کشور است، کاربرد دارد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی کشور گفت: کشور ایران در مسیر زلزله قرار دارد به همین علت آسیب‌های زیادی را به کشور وارد می‌کند، سازه‌های فولادی می‌توانند ایمنی مردم را حفظ کنند؛ قطعا سازه‌های فولادی نیاز به یکسری خدمات دارند که شرکت‌هایی از تامین کنندگان فولاد و خدمات جانبی، در این نمایشگاه حضور دارند.

زارع حقیقی ادامه داد: ویژگی مهمی که اخیرا در تولید سازه‌های فولادی به همت سازمان ملی استاندارد ایران شکل گرفته، درج علامت استاندارد اجباری روی تولیدات داخلی است و شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند، جز برترین کارخانه‌هایی هستند که مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران قرار گرفته اند.

مجری نخستین نمایشگاه ایران استیل فاب گفت: با توجه به ظرفیت عظیمی که در تولید سازه‌های فولادی از ناحیه سرمایه گذاری دولت در سال‌های گذشته داریم نیازی به سرمایه گذاری خارجی نیست. همچنین ارزش افزوده‌ای که این صنعت با احتساب توان موجود می‌تواند برای کشور ایجاد کند بیش از ۱۵ میلیون دلار است.

وی افزود: تولیدکنندگان سازه‌های فولادی آمادگی دارند در کشور‌های عراق، سوریه، الجزایر، عمان و امارات متحده عربی، خدمات ارائه کنند، زیرا منابع و مواد اولیه و دانش، فناوری و مهندسی سازه‌های فولادی در کارخانه‌های کشور وجود دارد و ما می‌توانیم این صنعت را نیروی محرکه‌ای برای اقتصاد کشور قرار دهیم.

زارع حقیقی ادامه داد: یکی از مشکلات تولیدکنندگان سازه‌های فولادی، موضوع صادرات و تعهدات ارزی است.

وی اضافه کرد: ۶۰ میلیارد دلار گردش مالی این صنعت در دنیاست که هنوز ۲۰ میلیارد دلار آن جذب نشده است و کشور ما می‌تواند در این مقوله سهم مناسبی را به خود اختصاص دهد.

زارع حقیقی گفت: بانک‌ها باید کارخانه‌های تولیدکننده این صنعت را به عنوان تضامین قبول کنند، زیرا نیاز به فناوری‌ها و ماشین آلات جدید داریم تا بتوانیم توان بالقوه کشور را به بالفعل تبدیل کنیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی کشور گفت: همزمان با افتتاح نمایشگاه ایران استیل فاب، همایش بین المللی سازه‌های فولادی برگزار خواهد شد که در این همایش، طرح‌های نوین ساخت و ساز کشور مخصوصا نیازی که دولت درباره تامین مسکن‌های اجتماعی تعریف کرده و روش‌های استفاده از محصولات آماده ذوب آهن، به نمایش درخواهد آمد.

گفتنی است؛ نخستین نمایشگاه بین المللی سازه‌های فولادی و صنایع، ماشین آلات و خدمات مهندسی وابسته (ایران استیل فاب) در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران با حضور رئیس اتاق تعاون ایران، رئیس اتاق اصناف تهران و شرکت‌های داخلی و خارجی این صنعت، آغاز به کار کرد تا ۵ دی ماه ادامه دارد./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا