اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

سخنگوی دولت: رایزنی ایران و افغانستان برای ۲۴ ساعته شدن گمرکات

بهادری جهرمی گفت: سفر هیئت افغانستانی به ایران با محوریت گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور بود. برای ۲۴ ساعته شدن گمرکات دو کشور نیز رایزنی شد‌ه است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، بهادری جهرمی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: ایران و افغانستان به دلیل مرز مشترک طولانی و اشتراکات در حوزه های فرهنگی و زبانی تاثیرات فوق‌العاده ای در حوزه های اقتصادی ، امنیتی و… بر هم دارند. 

سخنگوی دولت در ادامه گفت : هدف از سفر هیئت اقتصادی افغانستان به ایران با محوریت گسترش روابط تجای در زمینه های مواد معدنی، خدمات فنی ‌مهندسی، صادرات و واردات کالا انجام شد.در این سفر رایزنی های خوبی در جهت تکمیل کریدورهای منطقه ای و احیای جاده ابریشم و اتصال ریلی و جاده ای به آسیای میانه و چین از طریق افغانستان صورت گرفت.

بهادری جهرمی بیان کرد: برای تسهیل و افزایش صادرات و واردات افغانستان از طریق بندر چابهار توافقات خوبی انجام شده و برای ۲۴ ساعته شدن گمرکات دو کشور نیز رایزنی شد‌ه است. کمیته‌های مشترکی برای رسیدگی به مشکلات مهاجرین و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر ایجاد شد. توسعه روابط اقتصادی دو کشور قطعا به پایدارتر شدن ثبات و امنیت منطقه کمک می کند./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا