اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتصنعت و معدنصنعت ومعدنفن آوری و ارتباطاتنمایشگاه و رویدادتجاری

سرمایه‌گذاری حلقه مفقوده صنعت تلکام است

مدیرعامل یک شرکت اینترنتی معتقد است اگر نگران رونق تولید و تحرک مثبت اقتصادی هستیم، باید اکوسیستم تلکامی کشور را به سمت اقتصادی شدن ببریم و در این راستا باید پاسخ مناسبی به مطالبات اقتصادی و تعرفه‌ای اپراتورها داده شود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)؛ بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام (مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال) با شعار تحول دیجیتال و اتصال پذیری، با حضور مسئولان آغاز به کار کرده و بنا بر اعلام، میزبان ۱۶۰ شرکت داخلی و خارجی است که رشد ۱۲۵ درصدی نسبت به سال‌های گذشته دارد.

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه نشست‌های تخصصی شرکت مخابرات ایران، برگزار شد که از جمله آن نشستی بود که بابک تراکمه – مدیرعامل یک شرکت اینترنتی- در آن، فضای ایجاد شده در کشور برای بیان دغدغه‌ها و ارائه مطالبات اپراتورهای ارتباطی را مناسب ارزیابی و اظهار کرد: حلقه مفقوده در صنعت تلکام، مقوله سرمایه‌گذاری است که طی سالیان اخیر به شدت کاهش یافته است.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم پیشرانی سرعت رشد فناوری در تلکام را کتمان کنیم، اظهار کرد: قطعا حلقه مفقوده در صنعت تلکام، مقوله سرمایه‌گذاری است که طی چند سال اخیر حجم آن به شدت کاهش یافته است.

این مدیر صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دو فاکتور داده و ستانده این صنعت را همسنگ هم ندانست و اذعان کرد: اگر نگران رونق تولید و تحرک مثبت اقتصادی هستیم، باید اکوسیستم تلکامی کشور را به سمت اقتصادی شدن ببریم.

تراکمه ادامه داد: در این راستا باید پاسخ مناسبی به مطالبات اقتصادی و تعرفه‌ای اپراتورها داده شود و زمانی می‌توان به آینده این صنعت امیدوار بود که دست اپراتورها برای سرمایه‌گذاری باز باشد.

وی تحقق چنین شرایطی را لازم و ملزوم رونق و تزریق امید در زنجیره‌های میانی دانست و گفت: این شرکت اینترنتی به عنوان یک حلقه میانی در این صنعت، نگاهش به اپراتورها و سرمایه‌گذاری‌هایی است که توسط آنها انجام می‌شود؛ بنابراین در صورت تحقق این امر می‌توانیم شکل جدیدی پیدا کنیم.

این مدیر حوزه ICT در پایان این نشست تخصصی که با حضور فعالان صنعت ارتباطات برگزار شد، تصریح کرد: امیدواریم در شرایط فعلی که فضایی برای طرح چالش‌ها و موانع پیش‌پای اپراتورهای ارتباطی باز شده است، تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران عارضه‌یابی خوبی داشته باشند و بتوانیم آینده بهتری را رقم بزنیم.

موضوعی که اخیرا مجتبی توانگر – رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی- هم در آیین افتتاحیه نمایشگاه تلکام، به آن اشاره کرد و یکی از موانع رشد صنعت تلکام و عدم انگیزه برای سرمایه گذاری در این صنعت را نامتناسب بودن تعرفه ها و تعرفه دستوری دانست و توضیح داد که از سال ۱۳۹۶ تاکنون تعرفه اینترنت تغییری نداشته و این درحالی است که هزینه اپراتورها در این شش سال چندین برابر و به روایتی ۱۰ برابر شده است، به همین دلیل اپراتورها و مخصوصا اپراتورهای همراه اصولا امکان سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت‌ها را ندارند و دود این مسأله به چشم کل اقتصاد دیجیتال کشور رفته است لذا باید منطقی کردن تعرفه ها در اسرع وقت انجام شود./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا