اخباربرگزیدهاستان هااصفهاناقتصاداقتصاد و تجارتتجارتشرکتهاصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدننمایشگاه و رویدادتجاری

حضور فعال ذوب آهن در نمایشگاه ایران استیل فاب و همایش ملی سازه های فولادی ایران

ذوب آهن اصفهان با بر پایی غرفه در نخستین نمایشگاه بین المللی سازه‌های فولادی و صنایع، ماشین آلات و خدمات مهندسی وابسته (ایران استیل فاب) حضور فعال دارد . این نمایشگاه دوم دیماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران افتتاح شد که تا ۵ دی ماه به فعالیت خود ادامه می دهد . غرفه ذوب آهن اصفهان در سالن ۱۸ نمایشگاه بین المللی تهران پذیرای علاقمندان است

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)،در حاشیه نمایشگاه ایران استیل فاب ، نخستین همایش ملی سازه های فولادی ایران با موضوع بررسی جایگاه سازه های فولادی در تامین ایمنی و امنیت ساختمان های شهری نیز برگزار شد که با چند سخنرانی تخصصی همراه بود . در پی گزارش مهمترین سخنرانی ها می آید:

ضرورت اصلاح استانداردهای ملی صنعت ساختمان بر اساس زلزله خیز بودن ایران

مدیر تحقیق و توسعه ذوب آهن اصفهان در نخستین همایش ملی سازه های فولادی ایران گفت: اصلاح استانداردهای ملی صنعت ساختمان بر اساس زلزله خیز بودن ایران ضرورت دارد.
مرتضی شیرین‌پرور مدیر تحقیق و توسعه ذوب آهن اصفهان در نخستین نمایشگاه سازه‌های فولادی و صنایع، ماشین آلات و خدمات مهندسی وابسته (ایران استیل فاب) به توسعه استانداردهای فولادی در ذوب‌آهن اصفهان اشاره کرد و گفت: این مجتمع عظیم صنعتی با استفاده از توان تخصصی موجود، محصولات فولادی را با بالاترین کیفیت به بازار ارائه می‌کند.
وی افزود: دریافت استانداردهای سخت گیرانه گواهینامه CARES مطابق با استاندارد BS4449 و گواهینامه همولوگیشن برای صادرات محصولات فولادی به بازارهای هدف از جمله اقدامات صورت گرفته در این شرکت می‌باشد. در واقع کیفیت ذاتی و رعایت استانداردها، محصولات ذوب‌آهن را در سطح ملی و بین‌المللی شاخص کرده است
مدیر تحقیق و توسعه ذوب آهن اصفهان اظهار داشت : این مجتمع عظیم صنعتی از برترین کارشناسان طراحی کالیبر در کشور و در سطح بین‌المللی بهره می‌برد و این مهم برگ برنده این شرکت برای تولید محصولات خاص می‌باشد. وی در خصوص لزوم اصلاح استانداردهای ملی توسط انجمن‌های تخصصی گفت: درحال حاضر تولید تیرآهن در کشور براساس استانداردهای آلمانی صورت می‌گیرد در حالیکه کشور آلمان یک منطقه زلزله خیر نیست و کشور ما باید تولیدات خود را براساس استانداردهای آمریکایی اصلاح کنند.
شیرین پرور اظهار داشت: ذوب‌آهن اصفهان برنامه‌ریزی لازم با کمک دانشگاه‌های صنعتی را برای توسعه استانداردهای تولید محصول انجام داده که تحول شایانی در تولید محصولات فولادی به شمار می‌رود.
مدیر تحقیق توسعه ذوب آهن، اقدامات این شرکت را در خصوص طراحی محصولات جدید و توسعه استانداردها تشریح نمود و در مورد توان فنی ستودنی این شرکت گفت: باید با تکیه بر نیروی انسانی متخصص و تکنولوژی موجود برای رفع نیازهای کشور به تولید محصولات خاص صنعتی بپردازیم و از همه فعالان جهت همکاری برای تولید این محصولات دعوت نمود.

بهره گیری از محصولات ایمن، ساختمان سازی استاندارد را رقم می‌زند

امیدرضا ریاحی عضو و دبیر سازمان نظام مهندسی تهران در نخستین نخستین همایش ملی سازه های فولادی ایران به بیان دغدغه‌ های این سازمان پرداخت و گفت: با وجود امکانات و توانایی چشمگیر در خصوص بهینه سازی سازه‌های فولادی ،تنها حدود ۱۰ درصد پروژه‌ها با استفاده از این سازه ‌ها صورت می‌گیرد که این رقم باید افزایش یابد . در این راستا سازمان نظام مهندسی از هر حرکتی که منجر به ارتقای کمی و کیفی بهینه‌سازی سازه‌های فولادی شود، حمایت می‌کند.
وی اظهار داشت : استفاده از روش‌ها و تکنولوژی ‌های نوین در ساخت و ساز، مزایایی از قبیل کاهش مصرف انرژی، تسریع در ساخت و ساز و کاهش قیمت تمام شده را در پی دارد.
وی ضمن تشکر ویژه از ذوب آهن اصفهان به دلیل ورود به عرصه تولید محصولات بال پهن ابراز امیدواری کرد ارتباط سازندگان سازه با این شرکت بزرگ فولادی نزدیک‌تر و موثرتر شودتا از این طریق محصولات ایمن در خدمت ساختمان سازی استاندارد قرار بگیرد.
ریاحی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی در خصوص مباحث فنی و ملی ساختمان، اصلاح استانداردها ، ترویج استفاده از سازه ‌های استاندارد، شبکه ‌سازی و تسهیل ارتباطات در خدمت فعالان صنعت ساختمان خواهد بود.
وی ادامه داد: مبانی هر تحولی یک تفکر ساختار یافته است و هدف ما در سازمان نظام مهندسی استفاده از همه ظرفیت ‌های کشور در این مسیر است.

ذوب آهن با تولید پروفیل‌های بال پهن، آرزوی طراحان سازه را محقق کرد

مدیرعامل شرکت پل سازه در نخستین همایش ملی سازه های فولادی ایران گفت: با استفاده از پروفیل‌های بال پهن تولیدی ذوب آهن می‌توانیم در مدت زمان دو هفته یک اسکلت ۵ طبقه را برپا نماییم.
علی گل‌صورت دکتری سازه از دانشگاه انگلستان و مدیرعامل شرکت پل سازه در نخستین نمایشگاه سازه‌های فولادی و صنایع، ماشین آلات و خدمات مهندسی وابسته در خصوص مزایای سازه های فولادی نسبت به اسکلت بتنی مواردی را عنوان و در خصوص پروفیل‌های بال پهن ذوب آهن اصفهان توضیحاتی ارائه کرد.
وی گفت: آرزوی ما طراحان سازه ، تولید پروفیل‌های بال پهن IPB بود که امروز با همت ذوب آهن این آرزوی دیرینه برآورده شد و این موضوع نوید بخش تحولی بزرگ در صنعت سازه‌های فولادی خواهد بود.گل‌صورت ساخت مسکن‌های ۵ طبقه با پروفیل‌های ذوب آهن را از مهم‌ترین برنامه‌های تعاونی سازه‌های فولادی عنوان نمود.
این متخصص سازه تصریح کرد: فولاد تولیدی ذوب‌آهن مورد تایید و تحسین مهندسان کوبه استیل ژاپن هست بنابراین باید فولادی با این کیفیت، تبدیل به محصولات ارزش افزا مانند قطعات سازه ساختمان شود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که تولید انبوه تیرهای بال پهن زمینه‌ساز رشد سریع استفاده از سازه‌های فولادی در صنعت ساختمان شود.
مدیرعامل پل سازه گفت: با استفاده از پروفیل‌های بال پهن تولیدی ذوب آهن می‌توانیم در مدت زمان دو هفته یک اسکلت ۵ طبقه را برپا نماییم. در این خصوص اقداماتی از سوی ذوب آهن اصفهان با سازمان‌های مرتبط از جمله نظام مهندسی ، انجمن محاسبین ایران و اداره استاندارد برای اصلاح مقررات ساختمان در حال پیگیری است که امیدواریم این مهم به نتیجه برسد.

تیرآهن بال پهن، پرت فولاد در سازه را کاهش می‌دهد

دکتر سیاوش صدیقی طراح سازه های نوین در نخستین همایش ملی سازه های فولادی ایران گفت: زمان، ایمنی، کاهش پرت فولاد، صرفه‌جویی قابل توجه در قطعه‌سازی برای سازه‌های فولادی و هدایت نیروهای متخصص به بخش‌های دیگر صنعت ساختمان جهت استفاده از پتانسیل‌های تخصصی از جمله دستاوردهای استفاده از تیرآهن بال پهن و سازه‌های آماده ذوب‌آهن می‌باشد.
این طراح سازه های نوین در خصوص مزایای استفاده از تیرآهن های بال پهن در طراحی سازه‌های فولادی گفت: وجود بال پهن نیاز ما را برای ساخت بسیاری قطعات در سازه‌های فولادی کاهش می‌دهد و این محصول، پرت فولاد را به شدت کاهش می‌دهد.
این طراح سازه تاکید داشت: زمان اجرا و کاهش استفاده از جوش در سازه‌های فولادی از مزایای مهم استفاده از تیرهای بال پهن خواهد بود.
صدیقی از تعاونی‌های سازنده اسکلت فلزی و سازه‌های فولادی خواست که میزان نیاز خود به تیرآهن بال پهن را به ذوب‌آهن ارائه دهند تا این مجتمع بزرگ صنعتی بتواند با توجه به توان فنی برنامه‌ریزی برای تولید انبوه و تامین نیاز انبوه‌سازان را به انجام برساند.
وی افزود: زمان، ایمنی، کاهش پرت فولاد، صرفه‌جویی قابل توجه در قطعه‌سازی برای سازه‌های فولادی و هدایت نیروهای متخصص به بخش‌های دیگر صنعت ساختمان جهت استفاده از پتانسیل‌های تخصصی از جمله دستاوردهای استفاده از تیرآهن بال پهن و سازه‌های آماده ذوب‌آهن می‌باشد./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا