اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتتشکلهاتولید+صادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدنهمایش و نمایشگاهکار و تعاونکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایییادداشت

منشور رفتاری -اخلاقی نامزدهای مورد حمایت ائتلاف اتاق نوین منتشر شد

  1. به اجرای قوانین و مقررات جاری کشور و اساسنامه این تشکل فراگیر التزام داشته و تولید ملی را افتخار ملی دانسته و گامهای استوارمان در این راستا خواهد بود.
  2. در این تشکل مدنی غیر دولتی ، غیر سیاسی و غیر انتفاعی گرد هم آمده ایم تا منافع صنفی و تخصصی خود را در منافع ملی کشور محقق نموده و در نهایت ، توسعه و رفاه پایدار و شایسته مردم و کشور عزیزمان را فراهم سازیم. در این راستا به دنبال تحقق استقرار اقتصاد رقابتی و تجارت آزاد غیررانتی با حضور حداکثری بخش خصوصی وپگپگ محیط مناسب کسب و کار خواهیم بود.
  3. به حرکت و خرد جمعی و همچنین ایثار و کار بدون طمع برای جامعه که مبانی عضویت و فعالیت در تشکلهاست اعتقاد داشته و به  تخصیص وقت کافی و وقت شناسی و حضور به موقع در محل خدمت، جلسات، مجامع و قرارهای کاری مربوط به اتاق پای بند بوده و انجام کار بر اساس مستند سازی روش ها و زمان بندی فعالیت ها را رعایت می کنیم.
  4. تعامل با سایر تشکل ها و همکاری با آنها را بسیار مهم و حیاتی می دانیم و بهره مندی از نظرات، تشکل ها، متخصصین، مشاورین و خبرگان را برای دستیابی به راهکارها و برنامه های اتاق را مورد توجه جدی قرار خواهیم داد.
  5. به عدم سوء استفاده از موقعیت شغلی و مسئولیت ها پای بند بوده و توزیع امکانات و فرصت ها به صورت عادلانه و ارائه اطلاعات صحیح به مخاطبین و اجتناب از پذیرش هرگونه توصیه و سفارش بر خلاف حق و پرهیز از هرگونه تبعیض را مراعات و حفظ اسرار و اطلاعات مربوط به اعضاء و مراجعان را رعایت می نماییم.
  6. رعایت شفافیت در اطلاع رسانی، بودجه نویسی، تصویب بودجه و تعهد به اجرای آن را مورد توجه قرار داده و با ممانعت از اسراف و مصرف بیهوده امکانات و عوامل در اختیار اتاق و حذف تشریفات زائد غیر ضروری را سرلوح کارمان قرار خواهیم داد.
  7. اصل شایستگی در انتخاب و انتصاب همکاران و کارکنان اتاق و تلاش برای فراهم نمودن امکان کسب مهارت های شغلی و افزایش تبحر حرفه ای اعضاء و کارکنان بر مبنای اصل عدالت در توزیع امکانات و فرصتها را مراعات و زمینه رشد و بالندگی با ایجاد فضای رقابت مثبت برای حضور و مشارکت بیشتر اعضای اتاق را فراهم می سازیم. به موضوع مهم جانشین پروری و شایسته سالاری توجه خواهیم داشت.
  8. از نظرات و انتقادهای مخاطبان و اعضاء استقبال و با تقویت جنبه های انگیزشی، مسئولیت پذیری ، اشتیاق به کار ، وجدان کاری و بهره گیری از مدیریت نوین به منظور بهبود وضعیت اداره اتاق استفاده می نمائیم.
  9. با علم به اهمیت انجام مسئولیت اجتماعی در ابعاد مختلف منجمله، موضوعات فرهنگی، کاهش فقر ، فساد، حفظ منابع طبیعی و زیست محیطی، اتاق را به عنوان تشکل پیشتاز در این امر مهم بدل خواهیم ساخت.  
  10. چنانچه مشاهده شود مواردی از قانون با مصالح تولیدکنندگان، تجار و مصرف کنندگان در تضاد باشد، ضمن احترام به قانون ، اقدامات لازم و تلاش در رفع مشکل و اصلاح آن را به عمل آورده و در جهت رفع معضل پیش آمده از مجاری قانونی اقدام خواهیم کرد .
  11. با رعایت حریم و حرمت پیشکسوتان عرصه تولید، تجارت و کار آفرینی ، فضایی برازنده، ‌برای حضور بیشتر آنها پیش بینی نمائیم .

موارد مندرج در این منشور اخلاقی به عنوان سند زنده و به مانند سوگند نامه برای اعضاء تلقی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا