خودرو

شاسی بلند خوش‌مصرف کُره‌ای چگونه پرفروش‌ترین شاسی‌بلند بازار ایران شد؟

محصولات هیوندای بیش از هر شرکت خارجی دیگر در کشور ما حضور دارند و نسخه هایی از تولیدات مختلف این خودروساز کره ای نظیر انواع سانتافه، سوناتا، الانترا، توسان و… در هر کوچه و پس کوچه‌ای پیدا می‌شوند. این درحالی است که هیوندای سانتافه را می‌توان با اختلاف جزو پرفروش‌ترین خودروهای کر‌ه‌ای یا حتی یکی از پرفروش‌های وارداتی در ایران دانست.

روزنامه هفت صبح در ادامه این گزارش نوشت؛ هیوندای سانتافه DM درسال ۲۰۱۶ با نسخه فیس لیفت به بازار کشورمان راه یافت که تنها در بخش هایی همچون سپرها، مه شکن‌ها، چراغ‌ها و جلوپنجره دستخوش تحولات جزئی شده بود و از لحاظ بنیادی تفاوت زیادی با نسخه پیشین نداشت.

همچنین برخی مدل‌های سانتافه DM نیوفیس به سیستم تزریق مستقیم سوخت( GDi) نیز مجهز هستند که به واسطه آن، توان و کیفیت عملکرد پیشرانه بیش از پیش ارتقا یافته است.

علاوه بر شرکت آسان‌موتور، گروه خودروسازی کرما ن موتور نیز این محصول را روانه بازار ایران کرد که تفاوت عمده بین این محصول، در فقدان برخی تجهیزات نظیر رادارهای نقطه کور و هشدار تصادف به علاوه سیستم کمکی حرکت بین خطوط در مدل‌های کرمان موتور خلاصه می‌شود.

اخبار و گزارش های پربازدید را بخوانید:

امکان ارزانی قیمت مسکن در ایران با الگوی آلمانی حمایت از مستاجران
گوشی سامسونگ پرفروش ۱۳/۲ میلیونی و ۵ نکته مهم درباره آن
وام ۲۵۰ میلیونی جدید با سود ۱۲ درصد به تسهیلات مسکن اضافه می‌شود(جزئیات)

هیوندای سانتافه DM به‌طور عمده از یک پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی MPi قدرت ۱۷۴ اسب بخاری و گشتاور ۲۲۷ نیوتن متری دریافت می کند. شتاب صفرتا ۱۰۰ هیوندای سانتافه نسل سوم معادل ۱۱.۶ ثانیه برآورد شده است و حداکثر سرعت آن نیز احتمالا از ۱۹۰ کیلومتر برساعت فراتر نمی‌رود.

میانگین سوخت مصرفی این خودرو در ازای پیمایش ۱۰۰ کیلومتر مسافت، برابر با ۹.۴ لیتر خواهد بود که برای یک کرا س اوور سایز متوسط ۱۶۵۰ کیلوگرمی رقم نسبتا مناسبی است.

کروزکنترل هوشمند، انواع رادارهای ایمنی، ترمز اضطراری، اتوهلد، فرمان برقی چهارحالته با گرم‌کن، نمایشگر هشت اینچی، سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ اسپیکر، دوربین ۳۶۰ درجه، انواع ایربگ سرنشینان جلو، تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی های تاشونده برقی جلو، سقف پانوراما و سانروف از جمله مه مترین تجهیزات رفاهی و ایمنی هیوندای سانتافه نیوفیس DM به شمار می روند.

به طور کلی انواع مدل‌های سانتافه در رده پرفروش ترین خودروهای هیوندای در ایران قرار می‌گیرند، اما در این بین، سانتافه نسل سوم بسیار محبوب است و مالکان آن به‌راحتی و درحداقل زمان ممکن می توانند نمونه های اولیه یا فیس لیفت این خودرو را به فروش برسانند.

اما به جز سانتافه DM ، سوناتا YF، توسان LM و النترا MD را می توان به عنوان پر فروش‌ترین خودروهای هیوندای در ایران معرفی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا