اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبازارتجارتتشکلهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدننساجی

صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری کیف، کفش و محصولات چرم ایرانی

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،رسول شجری افزود: عمده این صادرات به کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان و افغانستان انجام می‌شود.

وی، روسیه را بازاری پُرپتانسیل برای صادرات این دسته از محصولات ایرانی برشمرد و یادآور شد: در گذشته تلاش‌هایی برای حضور و نفوذ هرچه بیشتر در این بازار انجام شد و حتی برای واحدها در این کشور مستقر شده بودند، اما به دلیل پاره‌ای مشکلات و تحریم‌ها ممکن نشد.

شجری خاطرنشان‌کرد: امروز با حمایت‌های ویژه وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، امیدها برای حضور پر رنگ در بازار روسیه بیشتر شده و امیدواریم در سال ۱۴۰۲ بتوانیم ضمن حضور در نمایشگاه‌های این کشور، در بازار آن نیز حضوری قوی داشته باشیم.

این مقام صنفی ادامه‌داد: دستیابی به صادرات مستمر، یکی از درخواست‌های فعالان این صنعت است که در این زمینه شاهد حمایت‌های بی‌دریغ وزارت صمت هستیم.

وی بیان‌داشت: ما خواستار ارائه تسهیلات صادراتی هستیم، به ویژه انتظار می‌رود رایزنان اقتصادی ما در دیگر کشورها به‌خصوص کشورهای همسایه و منطقه که مصرف‌کننده عمده محصولات ایرانی هستند، به فراهم کردن شرایط و زیرساخت‌های لازم بپردازند.

رییس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران همچنین از تلاش‌های سازمان توسعه تجارت، وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی در این مسیر تقدیر کرد، اما گفت: با توجه به شرایط عمومی اقتصاد کشور و مواجهه با برخی مشکلات، فعالان این صنعت نیز با دشواری‌هایی مواجه هستند که مهمترین آنها کمبود نقدینگی است.

وی اضافه‌کرد: اکنون ۲۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز این صنعت از خارج از کشور تامین می‌شود که اتفاقا موادی کلیدی هستند. همچنین امید می‌رود برخی موانع پیش‌روی تامین مواد اولیه داخلی برطرف شود./صدا و سیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا