اقتصادشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدن

ظرفیت تولید در و پنجره دوجداره ۶ برابر مصرف داخلی

رئیس انجمن صنایع پروفیل، یوپی‌وی‌سی، در و پنجره ایران از ظرفیت نصب شده تولید بیش از ۳۰۰ هزار تن در و پنجره دوجداره UPVC خبر داد و گفت: این میزان تولید ۶ برابر مصرف داخلی است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)،حسین طوسی رئیس انجمن صنایع پروفیل، یوپی وی سی، در و پنجره ایران گفت: هم اکنون به صورت رسمی ۴۵ تا ۵۰ واحد تولیدی در و پنجره دوجداره UPVC با فناوری روز دنیا، پروانه تولید و دارا بودن استاندارد اجباری از سازمان ملی استاندارد در کشور فعالیت می‌کنند. 

وی گفت: ظرفیت تولید نصب شده در این بخش بیش از ۳۰۰ هزار تن که حدود ۵ تا ۶ برابر مصرف داخلی است اما میزان تولید حدود ۶۰ هزار تن است. 

رئیس انجمن صنایع پروفیل، یوپی وی سی (upvc)، در و پنجره ایران با بیان اینکه با سرمایه گذاری در این صنعت به رشد خوبی رسیده ایم گفت: هم اکنون تولیدات داخلی از لحاظ کیفی قابل رقابت با محصولات کشور‌های اروپایی است، ولی به لحاظ قیمتی مشکلاتی داریم و قیمت تمام شده محصولات داخلی قابل رقابت با تولیدات خارجی نیست به عنوان نمونه در کشور ترکیه که مازاد (سرریز) تولید دارد و صادر کننده است، تولیدکنندگان از تسهیلاتی همچون حذف مالیات، تخصیص یارانه و تسهیلات بانکی و همچنین تسهیلاتی در مقررات گمرکی و حذف عوارض سود گمرکی برای صادرات به منظور مشوق تولید برخوردارند، به همین دلیل فعالان اقتصادی اهل ترکیه در کشور‌های همسایه پرچمدار هستند و با محصولات و طرح‌های صنعتی به شدت رقابت می‌کنند و به کسی مجال نمی‌دهند. 

طوسی به ظرفیت صادراتی محصولات در و پنجره دوجداره UPVC ایرانی هم اشاره کرد و گفت: در این میان ما یک بازار کوچک صادراتی داریم و به کشور‌های حاشیه خلیج فارس قطر، عمان و تا حدودی امارات، عراق و برخی کشور‌های CIS به صورت محدود صادرات داریم.

به گفته رئیس انجمن صنایع پروفیل، یوپی وی سی (upvc)، در و پنجره ایران؛ تولید بیش از مصرف داخلی موجب شده در این صنعت نیازی به واردات نداشته باشیم. 

طوسی در خصوص تولید کامل مواد اولیه این صنعت در کشور گفت: ۷۵ درصد مواد اولیه در داخل تامین و تولید می‌شود و ۲۵ درصد از مواد افزودنی مورد استفاده در تولید وارداتی است.

رئیس انجمن صنایع پروفیل، یوپی وی سی (upvc)، در و پنجره ایران با بیان اینکه ماشین آلات پیشرفته صنعت پروفیل تولید داخلی نیست؛ افزود: عمده ماشین آلات مورد استفاده در صنعت پروفیل، در و پنجره دوجداره UPVC از فناوری روز دنیا برخوردار است و متخصصانی در این صنعت تربیت شده اند، اما با توجه به اروپایی بودن فناوری ماشین آلات و وجود تحریم‌ها با مشکلاتی همچون توسعه ماشین آلات و قطعات مواجه هستیم، زیرا صنایع هر چقدر هم بروز باشند به مرور زمان نیاز به روز شدن، توسعه، قطعه، تعمیر و نگهداری دارد./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا