اقتصادبانک، بیمه و بورس

عرضه بیش از ۷۵۹ هزار برگه گواهی ظرفیت ۷۶۰ مگاوات در بورس

«محسن بختیار» روز یکشنبه در مراسم رونمایی از ۳۵ طرح سازوکاری صنعت آب و برق با حضور وزیر نیرو افزود: اقدام بعدی در چارچوب بورس انرژی، تامین برق مشترکان صنعتی دارای حجم بالا از طریق این بورس است که برای تحقق هدفگذاری صورت گرفته، تعیین قیمت برق در بازار مبادله بدون مداخله دولت و خروج گروهی از مشترکان از شمول قیمت‌گذاری و محول کردن فعالیت خرید و فروش به بخش خصوصی و گسترش رقابت و تعیین قیمت برق به شیوه رقابتی در امور کسب و کار جدید انجام شده است.
وی توضیح داد: سه اقدام سازگاری در حوزه معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی در هماهنگی با همه ارکان وزارت نیرو انجام گرفته که علاوه بر تقویت و توسعه بورس انرژی، شامل ارتقای حقوق مشترکان آب و برق و بهبود رویکرد تضمین خرید برق به شیوه رقابتی و برگزاری مناقصه است.
بختیار ضمن تشریح اقدام‌های انجام شده در زمینه ارتقای حقوق مشترکان گفت: نسخه جدید آئین‌نامه عملیاتی تعرفه‌های آب و برق هم آماده شده که ابلاغ خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو درباره رویکرد سوم تضمین خرید برق به صورت رقابتی و برگزاری مناقصه هم با تشریح اهداف و اقدام‌های صورت گرفته در این چارچوب افزود: اکنون برای برگزاری ناحیه‌ای خرید تضمینی برق در اسفند امسال توسط شرکت برق حرارتی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو هم در این مراسم گفت: تعارض منافع لزوما مساوی با فساد اداری نیست، اما از این نظر اهمیت دارد که بوسیله آن می‌توان زمینه‌های ورود فساد در سازمان را شناسایی کرد.

«محمد صالح اولیا» ضمن تشریح اقدام‌های انجام شده در زمینه مدیریت تعارض منافع از آموزش یک هزار و ۲۰۰ نفر و نیز شناسایی ۲۱ مورد مصادیق مرتبط با تعارض منافع در شرکت‌های تابعه وزارت نیرو خبر داد.
وی گفت: اعمال این نوع مدیریت می‌تواند فضای رقابتی سالمی را فراهم و از این راه به توسعه اقتصاد رقابتی در صنعت آب و برق کمک جدی کند.
معاون تحقیقات وزیر نیرو به مقوله سند شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات هم اشاره کرد و گفت: هدف اصلی قرار گرفتن اطلاعات در اختیار عموم است و با حذف رانت اطلاعاتی، خیلی از زمینه‌های منجر به فساد قابل پیگیری است و نظارت عمومی یکی از زمینه‌هایی است که از این راه می‌تواند انجام شود.
اولیا گفت: امسال تاکنون ۲۶۹ مورد درخواست اطلاعات داشتیم که در اختیار افراد قرار گرفته است و درباره توسعه شایستگی‌ها و گشایش فرصت‌های مدیریت بانوان هم خاطرنشان کرد: ظرفیت‌سازی در زمینه مدیریت بانوان تجربه بسیار خوبی است. بانوان که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، توانایی‌های بالقوه‌ای دارند.
معاون تحقیقات وزیر نیرو با بیان اینکه ۴۰ درصد به ظرفیت مدیریتی بانوان در وزارت نیرو اضافه شده، گفت: تعداد ۱۵۰ نفر به شمار مدیران زن در وزارت نیرو تا پایان سال اضافه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: ۷۲۰ نفر از بین بانوان مشغول فعالیت در شرکت‌ها معرفی و در سطوح مختلف مدیریتی دوره‌ها را گذراندند و حدود ۴۹ هزار نفر ساعت دوره آموزشی هم برگزار شده است.

آئین رونمایی از ۳۵ طرح ساز و کاری صنعت آب و برق که روز یکشنبه به شیوه ویدئوکنفرانسی و در قالب چهل و سومین هفته پویش #هرهفتهالفب_ایران و با حضور وزیر نیرو برگزار شد، پروژه‌های سازوکاری در حوزه معاونت تحقیقات و منابع انسانی به بهره‌برداری رسیدند که شامل دستورالعمل مدیریت تعارض منافع، سند شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات و توسعه شایستگی‌ها و گشایش فرصت‌های مدیریت بانوان می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا