اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباردارویی، آرایشی و بهداشتیشرکتهاصنعت و معدن

علی نقیب مطرح کرد:ظرفیت‌سازی تولید شوینده‌ها برای تامین نیاز جمعیت ۳۰۰ میلیونی منطقه

مدیرعامل شرکت بهداشتی دکتر عبیدی گفت: امکانات داخلی، نیرو‌های متخصص و مواد اولیه تولید شوینده‌ها در ایران علاوه بر تامین نیاز داخل می‌تواند نیاز جمعیت ۳۰۰ میلیونی منطقه را نیز تامین کند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،علی نقیب فعال صنعت شوینده با اشاره به کیفیت بالای تولیدات داخلی افزود: کیفیت محصولات شوینده و بهداشتی ایرانی در مقایسه با کشور‌های همسایه بالاتر و قابل رقابت با محصولات جهانی است.

وی با بیان اینکه در همه زمینه‌های صنعت بهداشتی پیشرو بوده ایم، افزود: ایران نخستین تولیدکننده صابون به صورت صنعتی در شکل و قالب تولید انبوه و کیفی در خاورمیانه بوده است.

نقیب در پاسخ به سوالی در خصوص میزان و توان تولید داخلی گفت: تولید واقعی در کشور یک سوم و یا نصف ظرفیت است که این میزان در محصولات مختلف متفاوت است، اما اگر سرانه مصرف را محاسبه کنیم، به عنوان نمونه سرانه مصرف در صابون حدود یک کیلو و در خمیردندان بالای ۳ تیوب در سال است که همه این‌ها با تولیدات داخلی پوشش داده می‌شود و نیازی به واردات نداریم. 

مدیرعامل شرکت بهداشتی دکتر عبیدی افزود: هم اکنون به دلیل جاماندن از رقبا و نبود حمایت به خصوص در یکی دو سال اخیر، بسیاری از فعالان این صنعت تولید خود را کاهش داده و بعضا تعطیل شده اند طوریکه از ۲۰۰ واحد ثبت شده هم اکنون کمتر از ۱۰۰ شرکت فعال هستند./ صدا و سیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا