اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

عمان نشان ملی استاندارد ایران را می‌پذیرد

رئیس سازمان استاندارد گفت: کالاهایی که نشان ملی استاندارد ایران را دارند، مورد پذیرش کشور عمان قرار می‌گیرند و بالعکس، این موضوع می‌تواند منجر به افزایش صادرات بین دو کشور شود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، مهدی اسلام‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با پیوست اقدام اجرایی بین ایران و عمان به امضا رسید که منجر به توسعه تجارت خواهد شد. برای انواع کالاها و خدمات در این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده که استاندارد پذیرفته شده در دو کشور خواهد داشت. این یعنی کالاهایی که نشان ملی استاندارد ایران را دارند مورد پذیرش کشور عمان قرار می‌گیرند و بالعکس، این موضوع می‌تواند منجر به افزایش صادرات بین دو کشور شود.

او با اشاره به سیاستهای دولت سیزدهم مبنی بر اولویت قرار دان تجارت با همسایگان گفت: این برنامه اجرایی بود و بازه زمانی مشخصی برای تحقق دارد، این سند اجرایی و عملیاتی است که به امضا رسیده و یک توافقنامه نیست که در آینده برنامه اجرایی آن مشخص شود. در میز مشترک ایران و عمان تجار و شرکای اقتصادی دو کشور حضور داشتند و با توجه به سیاست توسعه تجارت دو کشور همه موانع در این تفاهمنامه رفع شد و از فردا به وقوع خواهد پیوست.

اسلام پناه ادامه داد: جمهوری اسلامی با عضویت در آیلک و داشتن شرکت‌های تایید صلاحیت شده بین‌المللی برای استاندارد سنجی می‌تواند به توسعه تبادلات تجار و صنعتگران کمک کند. این تفاهمنامه و اجرای آن هم می‌تواند مهر تاییدی بر اثر بخشی و تحقق آن باشد.

اتحادیه بین‌المللی اعتبارسنجی آزمایشگاه‌ها یا ILAC، یک سازمان بین المللی است که در زمینه اعتبارسنجی آزمایشگاهی و تضمین دقت داده‌های علمی و صنعتی فعالیت می‌کند. این اتحادیه با توسعه استانداردها و اعتبارسنجی آزمایشگاهی به بهبود کیفیت و دقت آزمایش‌ها کمک کرده و اعتماد علمی به نتایج آزمایش‌ها را افزایش داده است. این سازمان به‌منظور تأمین و تضمین اعتبار و دقت آزمایشگاه‌ها در سطح جهانی تأسیس شده است./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا