اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتشرکتهاصادرات و وارداتصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدننمایشگاه و رویدادتجاری

فولاد مبارکه جریان‌ساز اصلی فناوری در صنایع فولادی و معدنی ایران

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (ایران‌متافو2023) فرصت مناسبی بود تا توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل صنایع فولادی کشور در بخش‌های مختلف به‌ویژه برنامه‌هایی که در جهت سیاست‌های کلی و اهداف توسعه‌ای و کلان اقتصادی کشور در دست اجرا دارند، به نمایش گذاشته شود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، در میان فولادسازان داخلی، شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین فولادساز و ستون مستحکم فولادی اقتصاد ایران در نمایشگاه ایران‌متافو ۲۰۲۳ بسیار پرقدرت حاضر شد و با عرضه آخرین دستاوردها و پروژه‌های عملیاتی خود بخصوص در بخش دانش‌بنیان نشان داد که به‌رغم تحریم‌ها با مدیریت دانشی می‌توان ایران را به جایگاهی بهتر از رتبه دهم در میان فولادسازان جهان رساند.

با نگاهی به برنامه‌ها و پروژه‌های فولاد مبارکه در حوزه دانش‌بنیان، همچنین میزان منابع مالی که به این بخش اختصاص داده و توانسته است بیش از ۹۰درصد از تجهیزات مورد نیاز این غول فولادی را با سرمایه‌گذاری و همکاری تنگاتنگ با شرکت‌های دانش‌بنیان بومی‌سازی و تولید کند، پیشتازی خود را در این حوزه نیز تثبیت نماید.

فولاد مبارکه در همین راستا، یک سند توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و بومی‌سازی در حوزه صنایع فلزی و معدنی و تفاهم‌نامه همکاری را با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری منعقد کرد.

در این مراسم عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، محمدرضا موثقی‌نیا، معاون وزیر صنعت و رییس هیات عامل ایمیدرو، عزت‌الله اکبری تالارپشتی، رییس کمیسیون صنایع مجلس، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و امیر خرمی‌شاد، مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس حضور داشتند.

وزیر صنعت در حاشیه این مراسم، انعقاد ۲۱ قرارداد در حوزه دانش‌بنیان را یک تحول چشمگیر در خلق ثروت از مسیر فناوری و دانش دانست و به مدیران فولاد مبارکه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری و اتصال این شرکت‌ها به بدنه صنعت فولاد کشور تبریک گفت.

علی‌آبادی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۸۶۰ میلیارد تومانی فولاد مبارکه در ۲۱ طرح و پروژه فناورانه با شرکت‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: فولاد مبارکه با این اقدامات نشان داد که شعار حمایت از دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی را به درستی عملیاتی و اجرا کرده است.

در ادامه این مراسم، دهقانی فیروزآبادی نیز با اشاره به پروژه‌های فناورانه فولاد مبارکه، اظهار کرد: معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، ۲۱ طرح از ۲۶ پروژه دانش‌بنیان و پیشنهادی فولاد مبارکه را مورد تایید قرار داده است. اجرای این پروژه‌ها به منابع مالی ۸۶۰ میلیارد تومانی نیاز دارد و ما از این پروژه‌ها حمایت خواهیم کرد.

معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، فولاد مبارکه را پیشرو صنایع فولادی کشور دانست و افزود: با اجرای این طرح‌ها سایر شرکت‌های فولادی، فولاد مبارکه را سرمشق خود قرار خواهند داد و ادامه این روند منجر به ایجاد یک جریان بزرگ فناورانه در حوزه صنعت فولادی کشور می‌شود که سر منشا آن فولاد مبارکه است.

به این ترتیب، فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین فولادساز کشور حالا به یک جریان‌ساز اصلی در صنایع معدنی و فلزی ایران در حوزه دانش‌بنیان تبدیل شده است که هم دولت و مجلس و سهم سهامداران و مردم از عملکرد مدیرانش رضایت دارند./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا