اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدنفن آوری و ارتباطات

ماجرای افزایش حقوق ورودی موبایل بالای ۶۰۰ دلار چه بود؟

دفتر واردات گمرک ایران پس از ۴ ماه کشمکش حقوق ورودی گوشی موبایل مسافری بالای ۶۰۰ دلار را اصلاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، باگذشت بیش از ۴ ماه ، درحالیکه پیشتر با اشتباه و با تفسیر قانون بودجه سال ۱۴۰۲، عوارض گوشی های وارداتی از طریق رویه مسافری بالای ۶۰۰ دلار و به میزان نصف واردات تجاری اخذ می شد بالاخره حقوق ورودی واردات مسافری گوشی های بالای ۶۰۰ دلار اصلاح و به ۳۰ درصد تبدیل شد.

لازم به ذکر است ابتدای مرداد ماه گمرگ ایران در مکاتبه ای حقوق ورودی واردات انواع گوشی موبایل با رویه های مسافری و تجاری را اعلام کرده بود. البته نکته ای که در این خصوص وجود داشت و موجب تعجب کارشناسان این حوزه شد، تعیین عوارض ۸ درصدی برای واردات گوشی های هوشمند از رویه مسافری بود در حالی که عوارض واردات گوشی های هوشمند در رویه تجاری ۱۵ درصد تعیین شده بود.

گمرک جمهوری اسلامی ایران ,

همچنین لازم به ذکر است، مهدی عبقری دبیر سابق انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، در مکاتبه ای با مدیر کل دفتر واردات گمرک جمهوری اسلامی در مرداد ماه، با اشاره به حجم زیاد واردات گوشی های همراه از طریق رویه مسافری و همچنین مغایرت عوارض وارداتی با ابلاع قانونی (بند ط تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲) خواستار اصلاح این ابلاغیه شده بود./تسنیم

گمرک جمهوری اسلامی ایران ,

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا