اخباربرگزیدهاقتصادانرژیاهم اخبارصنعت و معدنصنعت ومعدن

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران: تلاش برای تامین برق از منابع انرژی‌های پاک در برق منطقه‌ای تهران

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران گفت: تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر با استفاده از ظرفیت و مشارکت بخش خصوصی در برق منطقه‌ای تهران در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، حبیب قراگوزلو افزود: حرکت به سمت استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر و مولدهای مقیاس کوچک برای صنعت برق، یک راهبرد اساسی است.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو مبنی بر مشارکت صنایع برای تأمین برق، ادامه‌داد: براین‌اساس و به‌منظور تحقق این مهم، با مشارکت بخش خصوصی در روزهای اخیر نیروگاه خود تأمین در یک مجتمع تولیدی مواد غذایی در منطقه هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ ساخته شد و ظرفیت مولدهای تولید پراکنده تحت پوشش برق منطقه‌ای تهران در استان البرز افزایش یافت.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران خاطرنشان‌کرد: با استفاده از اعتبارات بخش خصوصی برای توسعه و تقویت شبکه تحت پوشش، این پروژه باهدف تامین برق پایدار و مطمئن مشترکان و همین‌طور کاهش تلفات شبکه، با سرمایه‌گذاری ۲۶۰ میلیارد تومانی در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

قراگوزلو با تأکید بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای حدود ۱۱۵ خانوار در این پروژه، گفت: با توجه‌ به تولید هم‌زمان برق و حرارت در پروژه یاد شده، تبدیل این انرژی یکی از ویژگی‌های بارز و متمایز آن است.

وی تأثیر اجرای این پروژه‌ها را برای مردم با اهمیت دانست و اضافه‌کرد: نصب و راه‌اندازی این‌گونه مولدها، موجب تامین برق پایدار، کاهش خاموشی‌های احتمالی، افزایش بازده تبدیل انرژی و حفظ بهتر ذخایر و کاهش آلودگی زیست‌محیطی می‌شود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ایجاد اشتغال و بهبود پدافند غیرعامل از دیگر اهداف اجرای این طرح است، افزود: استان البرز دارای صنایع متعدد است و این شرکت چندین تفاهم‌نامه توسعه مولدهای تولید پراکنده با سرمایه‌گذاران و صنعتگران استان منطقه دارد که طرح‌ها با همه توان برای آمادگی در دوره اوج بار ۱۴۰۳ در حال ساخت و راه‌اندازی است و این طرح یکی از مجموعه طرح‌های فوق است.

وی خاطرنشان‌کرد: این نیروگاه که سوخت آن گازی است، یکی از کیفی‌ترین نیروگاه‌های کوچک تولید برق کشور در نوع خود است که با بهره‌برداری از آن، انرژی مورد نیاز واحدهای صنعتی وابسته به مجتمع شرکت زر شهرستان ساوجبلاغ تامین شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا