اخباربرگزیدهاقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتتشکلهاشرکتهاصنعت و معدننساجینمایشگاه و رویدادتجاریویدئوچند رسانه ایگفتگو و مصاحبه

مدیرعامل برند پوشاک تولیکا در گفتگو با تولیدآنلاین:چالش اصلی صنعت پوشاک حضور غیر قانونی کالاهای استوک و تقلبی در بازار کشور است+ ویدئو

نیما عظیم دوست می گوید: حضور کالاهای قاچاق در کشور را از نظر کیفی و بهداشتی مصرف کنندگان را به چالش می کشد و متاسفانه از این لحاظ نظارت کافی روی این مسئله صورت نمی گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،دکتر نیما عظیم دوست مدیرعامل گروه تولیکا تولید کننده پوشاک زنانه در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران به خبرنگار ما گفت:تولیکا ۳۲ سالگی خود را امسال جشن می گیرد در تولیکا و طی این سی و دو سال ما به صورت تخصصی پوشاک بانوان کشور را در گتگوری های مختلف کار می کردیم، اولین برند زنانه کشور هستیم و در دهه هشتاد حوزه برندینگ را در کشور شروع کردیم.

مدیرعامل پوشاک تولیکا افزود: هم اکنون در سومین دوره توسعه خود قرار داریم که علاوه بر حوزه ای که در تولید اقدام می کردیم در حوزه ی خرده فروشی نیز هم شاهد توسعه بیشتری باشیم و خدمات بهتری به بانوان کشور ارائه دهیم.

دکتر عظیم دوست با بیان اینکه تا امروز ما یه پلن صادراتی داشتیم به کشورهای غربی دو پارت این کار انجام شده، گفت: به دلیل مسائلی چون همه گیری کرونا یک مقدار پلن ها تغییر داده شد که مجددا در حال اقدام برای صادرات کالاهای خود به سایر کشورها هستیم.

این فعال صنعت پوشاک کشور چالش اصلی صنعت پوشاک را حضور غیر قانونی کالاهای استوک و کالاهای فیک و تقلبی در بازار کشور دانست که هم مصرف کننده را با مشکل روبرو می کند و به اشتباه می اندازد یک کالایی که با برند خارجی به صورت استوک و قاچاق وارد کشور میشود که هیچ نظارتی روی آن به لحاظ کیفیت و بهداشت صورت نمی گیرد و هم که قیمت های آنها قیمت های نامناسبی است که وارد می شود و مصرف کننده ها را ممکن است به اشتباه بیاندازد و کار را برای برندینگ مجموعه های ما و ارائه محصول با کیفیت خیلی سخت می کند و در کل داخل کشور حضور کالای قاچاق و کالای تقلبی دو معضل اساسی ما در صنعت پوشاک هستند .

این فعال صنعت پوشاک کشور افزود: مقوله قاچاق کالا به خصوص پوشاک به ممنوعیت واردات مرتبط نیست و قاچاق پوشاک به واسطه ماهیت پوشاک به دلیل وزن و حجم کم بسیار راحت است و این مسئله به قوانینی که داخل کشور گذاشته می شود و تعرفه هایی که قرار داده شود بر می گردد ، ممنوعیت ورود پوشاک آن زمانی هم که ممنوعیت نبود، قاچاق انجام می شد و باید سیاست گذاری به نحوه دیگری صورت بپذیرد که با این سیاست گذاری هایی که ما داریم با دولت می کنیم پلنی داشته باشیم قوانینی را تصویب بکنیم که واردات درست و قانونی انجام شود عوارض ،مالیات، تابلوهایی که در سرب فروشگاه ها زده می شود همه قانونی انجام شود و رقابت سالم داشته باشیم، به این صورت عملا فکر می کنم کل فعالین این صنعت بتوانند محصولات خود را ارائه دهند.

عظیم دوست با مثبت ارزیابی کردن یازدهمین نمایشگاه پوشاک گفت : نمایشگاه امسال نسبت به نمایشگاه های قبل قطعا بهتر از سالهای قبل بوده به هر حال کرونا را پشت سر گذاشتیم و امسال نمایشگاه هم به لحاظ استقبال بازدیدکننده و هم شرکت کننده خیلی بهتر بوده و سه نمایشگاه با هم ادغام شدند و این کمک به کیفییت خوب برگزاری این رویداد شد ضمن اینکه وزیر صنعت با حضور در مراسم افتتاحیه نیز برغنای آن افزود.

عضو هیئت مدیره انجمن ویژندهای پوشاک کشور افزود : همین غرفه ای که در آن حضور داریم از اتحاد چهار تشکل پوشاک کشور تشکیل شده که با هم متحد شدیم و این کار را انجام دادیم.

مدیرعامل شرکت تولیکا در پایان گفت:در این نمایشگاه دو پروژه بسیار مهم را رونمایی کردیم یک پروژه این بود که اولین بار در کشور در بازار پوشاک ایران ما یک کار پژوهشی انجام دادیم و مطالعه ی بازار پوشاک ایران را در انجمن ویژند های پوشاک کشور انجام دادیم، و این پروژه امسال هم برای دومین بار انشالله انجام می شود. این اطلاعات تحقیقاتی درستی که ما داریم در واقع در اختیار حوزه برندینگ کشور قرار می دهیم به کشورمان کمک می کند که مثل برخی کشورهای همسایه ای که الان در حوزه پوشاک طی چند سال اخیر رشد خوبی داشتند ، ما بیشتر از آنها بتوانیم در حوزه برندگ پوشاک رشد بکنیم و بیشتر خدمات رسانی بکنیم .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا