اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتتشکلهاتولید+شرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدننساجینمایشگاه هانمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاهویدئوچند رسانه ایگفتگو و مصاحبه

بنیانگذار پوشاک تعطیلات در گفت‌وگو با تولیدآنلاین مطرح کرد: نبود شرایط رقابتی در بازارهای خارجی با وجود تحریم‌ها+ویدئو

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، مهرداد افراز موسس و بنیانگذار گروه تعطیلات در حاشیه یازدهمین نمایشگاه پوشاک ایران در خصوص فعالیت این مجموعه به خبرنگار ما گفت: مجموعه تعطیلات از سال ۱۳۷۴ فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر با ۲۰۵ شعبه در ایران بزرگترین خرده فروش صنعت پوشاک در کشور محسوب می‌شود. دارد.

افراز ضمن بیان این موضوع که صادرات را در دستور کار نداریم، گفت: با توجه به روابط فعلی سیاسی بین الملل و نگرشی که نسبت به محصولات تولید ایران وجود دارد، مصرف این محصولات احساس خوبی به مشتریان خارجی نمی‌دهد.

وی در ادامه افزود: طبق محاسبات صورت گرفته به دلیل تولید پوشاک اسپرت و راحتی در این مجموعه، امکان تاسیس ۲۵۰۰ شعبه در ایران وجود دارد به همین دلیل برنامه ای برای صادرات پوشاک تعطیلات وجود ندارد.

این فعال صنعت پوشاک عدم ثبات نرخ ارز را یکی از مشکلات و چالش‌های موجود در صنعت دانست و گفت: به دلیل تحریم‌های موجود، امکان رشد، توسعه و رقابت‌پذیری در بازارهای خارجی از تولیدکنندگان گرفته شده است.

جهت مشاهده ویدئو فیلترشکن را خاموش و بر روی مربع پایین فیلم کلیک کنید.

افراز نمایشگاه امسال را مثبت ارزیابی کرد و افزود: سطح کیفی نمایشگاه بالا بوده و امسال ۴ انجمن پوشاک با همکاری یکدیگر یک غرفه مشترک داشتند و این همسو بودن برای تولید مفید است.

مدیرعامل شرکت تعطیلات “هالیدی “عنوان کرد: مشارکت و همفکری با انجمن ها جهت اخذ تصمیمات فقط در مرحله صحبت بوده و در مرحله عمل بسیار ضعیف است به همین دلیل دستورات و قوانین اتخاذ شده در مرحله اجرا موفق نیستند به عنوان مثال بحث قیمت‌گذاری دستوری در صنعت پوشاک بی معنی است زیرا محصولات با کیفیت‌ و دستگاه‌های متفاوت، برای اقشار گوناگون جامعه تولید می‌شود و این موضوع برندهای تولیدکننده پوشاک را با سختی مواجه کرده است.

مهرداد افراز در پایان گفت: اینکه اوضاع اقتصادی موجود و افزایش ۲۰ تا ۴۰درصدی محصول پوشاک در سال گذشته شرایط را برای مصرف‌کنندگان سخت کرده است را درک می‌کنیم ولی متاسفانه این شرایط دست تولیدکنندگان نیست و تحریم‌ها به تمام اقشار آسیب زده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا