اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در اقتصاد دریا

در حالی که چند روز از ابلاغ سیاست‌های توسعه دریامحور توسط مقام معظم رهبری می‌گذرد اقدامات و برنامه ریزی‌هایی در این بخش صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، در حالی که چند روز از ابلاغ سیاست‌های توسعه دریامحور توسط مقام معظم رهبری می‌گذرد اقدامات و برنامه ریزی‌های لازم در راستای توسعه اقتصاد دریامحور و افزایش سرمایه گذاری‌ها در این بخش صورت گرفته است به طوری که در این زمینه تفاهم نامه و کارگروه‌هایی در این بخش شکل گرفته تا شاهد افزایش بهره‌وری در این حوزه باشیم.

در همین رابطه علی اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفته است ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان طرح در بخش دریا اجرا شده و پیش بینی می‌شود سرمایه گذاری در اقتصاد دریا چه داخلی و چه خارجی به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.   

وی تاکید کرد: تفاهم‌نامه با بانک مسکن در رابطه با وجوه اداره شده همزمان با ابلاغ مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توسعه سیاست‌های دریامحور به امضا رسید. نوسازی ناوگان تجاری، ناوگان شناور‌های خدماتی بندری و دریایی و تجهیزات بندری دریایی از وظایف سازمان است که به موجب این قرارداد، منابع سازمان بنادر به عنوان وجوه اداره شده در بانک مسکن اندوخته و از محل آن به بخش‌های خصوصی متقاضی ساخت شناور و توسعه فعالیت‌های دریایی تسهیلات اعطا شود.  

صفایی افزود: این توافق در نهایت موجب ساخت حجم عظیمی از شناور‌های جدید در داخل کشور، رونق اقتصاد دریایی و اشتغال دریانوردان و ساحل‌نشینان خواهد شد.  

در همین رابطه حسینی مدیرعامل بانک مسکن هم گفت: قرارداد عاملیت وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی نیز پیرو همین موضوع به امضا رسیده و بستری برای تاکید بر موضوع کمک و حمایت بانک مسکن در انجام رسالت بزرگ این بانک است.

 وی افزود: این بانک تسهیلاتی به سازمان بنادر جهت توسعه زیربخش‌های مختلف اقتصاد دریایی و بندری پرداخت می‌کند.

تشکیل کارگروه‌ها در این بخش و راه اندازی دبیرخانه و افزایش میزان حجم صادرات و نرخ رشد اقتصادی در این حوزه از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که باید تمامی دستگاه‌ها در این بخش پای کار بیایند./باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا