اخباربرگزیدهاقتصاد و تجارتانرژیاهم اخبارتشکلهاتولید+شرکتهاصنعت و معدننمایشگاه هانمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاهویدئوچند رسانه ای

ویدئو/مدیرعامل شرکت اپیل و عضو استصنا:اتاق بازرگانی می تواند نقش مهمی در تامین مالی وتوسعه صادرات شرکت ها داشته باشد

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،دکتر سید محسن میرصدری گفت: اپیل یا آزمایشگاههای صنایع انرژی شرکت دانش بنیان آزمایشگاههای صنایع انرژی (اپیل) در سال ۱۳۷۹ و با مشارکت دانشگاههای امیرکبیر، تهران، علم و صنعت، شهید بهشتی و شرکتهای معتبر صنعتی و با هدف ایجاد یک مرکز معتبر آزمون، بازرسی و صدور گواهینامه با قابلیت ردیابی بین المللی ایجاد گردید.

این مجموعه بعنوان آزمایشگاه آکرودیته دارای گواهینامه ISO IEC 17025 ملی (مرکز ملی تایید صلاحیت ایران) و بین المللی (قابل ردیابی از ILAC) و بعنوان نهاد صدور گواهینامه دارای گواهینامه ISO IEC 17065 بین المللی (قابل ردیابی از IAF) بوده و مورد تایید شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، سازمان ملی استاندارد، شرکت توانیر، سازمان تنظیم مقررات رادیویی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان غذا و دارو، گمرکات کشور و … می باشد.

این شرکت دارای دپارتمان‌های مختلف تحت عنوان آزمایشگاه، نهاد صدور گواهی محصول، مدیریت آزمایشگاهی بین المللی، بازرسی فنی، آموزش، تدوین استاندارد و تعیین ماهیت کالاهای وارداتی می باشد.

عضو انجمن استصنا افزود :این شرکت بالای ۲۰ آزمایشگاه  در صنعت نفت و گاز، مخابرات، ریلی و اخیرا تجهیزات پزشکی دارد.این آزمایشگاهها به مجامع بین المللی متصل است و کسی نتیجه آزمایش خود در آزمایشگاههای ما قابل ردیابی به سایر کشور هست.

این عضو انجمن استصنا گفت: این شرکت خدمات خود ار به کشورهایی نظیر ترکیه،چین،کره جنولبی،بلاروس،سوریه،عراق و افغانستان و قبل از جنگ به اوکراین داده ایم و به آنها گواهینامه داده ایم.

میرصدری یکی  ازچالش های صنعت خود را خروج نیروی انسانی دانست که اکثرا به کشورهای اروپایی و کانادا مهاجرت می کنند.

وی افزود : مشکل تامین مالی را از دیگر معضلات شرکت دانست و با توجه به حمایت های قبلی صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت دانش های بنیان ولی واقعیت این است که از مرحله ای به بعد وثیقه سنگین می خواهند که از عهده شرکت ها خارج است.

این عضو اتاق بازرگانی در خصوص انتظار از اتاق بازرگانی گفت: اتاق برای تامین مالی برای شرکت های تولیدی می تواند با بانک ها و موسسات مرتبط وارد مذاکره کند. برای صادرات، ما طرحی در ذهنمان است که نشان ملی صادرات که این نشان را اتاق می تواند به خوبی تبییتن کند، نشانی که در مقصد هم مورد تائید باشد . در زمینه توسعه صادرات محصولات اگر با صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی همکاری کند اتفاقات بسیار خوبی برای صادرات کشور خواهد افتاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا