اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیاهم اخبارشرکتهاصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

مدیرعامل شرکت صنایع توس کات خراسان: دستیابی به فناوری ساخت کلید‌های فشار قوی برق

محمدباقر سوزنچی کاشانی گفت: کلید‌های فشار قوی در شبکه‌های انتقال برق در گذشته وارداتی بوده، اما اکنون در داخل تولید می‌شود و نیازی به واردات آن نیست.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، محمدباقر سوزنچی کاشانی می‌گوید: به فناوری ساخت کلید‌های فشار قوی در شبکه‌های انتقال برق در داخل کشور دست یافته ایم؛ تنها شرکتی هستیم که با فناوری ۱۰۰ درصد ایرانی فعالیت می‌کنیم با این وجود, ۵۰ درصد ظرفیت تولید کلید‌های گازی فشار قوی صنعت برق خالی است. 

وی با اشاره به چالش‌های این صنعت، گفت: اصلی‌ترین مشکل در حوزه تولید این کلیدپریزها، واردات آن‌ها با وجود توان داخل است؛ متاسفانه با وجود ظرفیت داخل در تولید، اما واردات این کالا‌ها صورت می‌گیرد که همین موضوع باعث شده نتوانیم از همه ظرفیت تولید استفاده کنیم. 

این تولیدکننده کلید‌های گازی فشار قوی صنعت برق اضافه کرد: متاسفانه دستگاه‌های اجرایی بیشتر ترجیح می‌دهند محصولات خارجی را خریداری کنند. درست است که سابقه تولید محصول ایرانی در مقایسه با خارجی‌ها کمتر است، اما باید به تولید کننده داخلی فضا داده شود تا این محصولات هم با سابقه شوند. 

به گفته سوزنچی، همچنان اقبال دستگاه‌های اجرایی به خرید محصولات با نام نشان (برند) تجاری کشور‌هایی که بیش از ۴۰ سال ما را تحریم کردند، وجود دارد، اما تمایل به خرید از شرکت‌های دانش بنیان داخلی در این حوزه کم است. 

وی گفت: نیاز کشور به کلید‌های گازی فشار قوی صنعت برق در ردیف ولتاژ ۱۴۵ کیلوولت حدود ۱۰۰ بی (واحد شمارش BAY) در سال است که ظرفیت تولید داخل ۵۰ بی را در سال داریم، اما ظرفیت خالی است. 

به گفته این تولید کننده کلید‌های گازی فشار قوی صنعت برق، کیفیت محصولات تولید داخل بسیار بهتر از محصولات چینی است به طوری که در چند سال اخیر حتی یک مورد خطا روی کلید‌ها نداشته ایم,، اما خطا در کلید‌های چینی یا اروپایی وجود داشته که به علت نبود نظارت روی فرآیند نصب پیش آمده است. 

سوزنچی در پایان گفت: ظرفیت صادرات این کالا وجود دارد و حتی در این خصوص هم اقداماتی صورت گرفته است، اما در مذاکرات، کشور‌های مقصد اعلام کردند وقتی در کشور خودتان از محصول تان استقبال نمی‌شود چرا ما باید از شما خرید کنیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا