اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباردارویی، آرایشی و بهداشتیشرکتهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

مدیرعامل شرکت نگارین گستر کیمیا: خود تحریمی‌ها مانع اصلی رشد تولید است/ ناهماهنگی ارگان‌ها و دستگاه‌های نظارتی، مشکلات زیادی برای تولیدکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی ایجاد کرده است

پژمان پورمحمدی گفت: دراین شرکت، لوازم آرایشی و بهداشتی متنوعی از جمله کرم‌های آرایشی، اسپری موی سر، لاک و رژ تولید می‌شود که مجموع تولیدات در سال، به 1 الی 1.5میلیون عدد می‌رسد و همچنین بخش قابل توجهی از تولیدات به کشورهای مختلف از جمله عراق وعمان نیز صادر می‌شود که بخش اساسی و حیات بخش شرکت را تشکیل می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، پژمان پورمحمدی، تولید کننده لوازم تخصصی آرایشی و بهداشتی، عنوان کرد: با توجه به اینکه خود پزشک و متخصص گیاه درمانی هستم، بر تولید محصولات گیاهی تمرکز دارم. بنابراین محصولات شرکت بر پایه گیاهی تولید می‌شود. این محصولات در بازار عطاری‌ها و بازار لوازم آرایشی و بهداشتی کاملا شناخته شده است.

وی در خصوص وضعیت تولید شرکت اظهار کرد: در سال جاری وضعیت تولید نوسان دارد ولی در مجموع نسبت به سال‌های گذشته شرایط بهتری دارد و رو به بهبود است.

پورمحمدی ادامه داد: محصولات ترنجان دارای تمامی استانداردها است و مفتخریم که در واحد تولیدی خود ثبت اختراع داشته‌ایم و محصولات جدیدی با کلوئید طلا برای اولین بار در ایران تولید می‌کنیم که تا چندماه آینده نیزدانش بنیان خواهیم شد.

این فعال اقتصادی گفت: ۳۰ تا ۳۵ درصد مواد اولیه و بسته بندی از داخل کشور تامین می‌شود و ۷۰ درصد آن وارداتی است. تهیه مواد اولیه علی رغم اینکه سال‎‌های گذشته وابسته به قیمت دلار و تحریم‌ها بود، درطی یکی دو سال اخیر دسترسی بهتری داشتیم. عمده مشکلات ما در این زمینه، انتقال ارزر و آزادسازی بار از گمرک است.

وی به مشکلات تولید اشاره کرد و افزود: از مشکلات و موانع تولید، ناهماهنگی و هم راستا نبودن ارگان‌ها و دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان غذا و دارو، استاندارد، تعزیرات و… است. همچنین روند طولانی و سخت صدور پروانه برای تولید محصولات متنوع از جانب ارگان‌ها نیز مشکلی است که تولید را با موانع جدی روبه رو کرده است. اگر این مسائل حل شود بسیاری ازمشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان حل خواهد شد چرا که در کشور ما، حتی با وجود تحریم‌ها، ظرفیت‌های فراوانی برای رشد تولید وجود دارد.

پورمحمدی در خصوص میزان اشتغال در شرکت نگارین گستر کیمیا اظهار کرد: در شرکت ما ۳۸ نفر مشغول به کار هستند که اگر بانک‌ها، واحدهای تولیدی متوسط و کوچک را در ارائه تسهیلات و وام برای خرید دستگاه و راه‌اندازی خطوط تولید یاری کنند، قابلیت افزایش نیرو نیز داریم و افراد زیادی می‌توانند مشغول به کار شوند.

این تولیدکننده گفت: سود واحد تولیدی ما با بالا رفتن هزینه‌های تولید، افزایش چندانی ندارد و به عبارتی هیچ تناسبی بین هزینه و سود وجود ندارد. شاید بتوان گفت این مشکل می‌تواند با آزادسازی قیمت‌ها تا حد زیادی حل ‌شود و افزایش قیمت محصولات آرایشی و بهداشتی متناسب با هزینه‌های تولید، منجر به ثبات قیمت‌ها در مدت‌های طولانی شود.

این فعال اقتصادی به مشکلات همکاری با فروشگاه‌های زنجیره‌ای پرداخت و گفت: گاها شرکت‌های آرایشی و بهداشتی برای شناخته شدن محصولات خود، ناچار به همکاری با فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند که تعرفه بالای آنها و به فروش رساندن محصولات به صورت امانی، ضرر زیادی به تولیدکنندگان وارد می‌کند.

پورمحمدی در پایان اظهار داشت: محصولات شرکت ما ۲ الی ۳ درصد نیاز کشور را در این زمینه برطرف می‎کند و کیفیت محصولاتی که در ایران تولید می‌کنیم با کیفیت محصولات تولیدی‌مان در انگلستان برابر است و هیچ تفاوتی ندارند. در نهایت با وجود تمامی مشکلات، توان رقابت با محصولات آرایشی بهداشتی خارجی را داریم و امیدواریم در راستای حمایت از تولید و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، مسئولین به حل مشکلات تولیدکنندگان اهتمام بورزند./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا