اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

مدیرعامل صندوق ضمانت ایران: امید به افزایش سرمایه ثبتی صندوق ضمانت صادرات

مدیرعامل صندوق ضمانت ایران از افزایش سرمایه ثبتی صندوق توسعه تجارت به ۲۴۷ میلیون یورو خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا پایان دولت این رقم به یک میلیارد دلار صعود کند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، سید امیر برهانی، مدیرعامل صندوق ضمانت ایران در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق ضمانت صادرات گفت: در پنجاه سالی که از عمر صندوق ضمانت صادرات می گذرد این صندوق بیش از ۲۳ میلیارد دلار خدمات بیمه‌ای و ضمانت نامه‌ای ارائه کرده است.

وی افزود: در بیش از دو دهه گذشته صندوق علاوه بر حوزه‌های داخل سازمان با شرکت‌های خارج از سازمان هم همکاری داشته و همچنین در دولت سیزدهم صندوق توجه به کشورهای دوست و همسایه با هدف انعقاد معاملات تجاری را در دستور کار قرار داده است. صندوق در همین راستا توانست با کشورهای عمان، قطر، امارات، بلاروس، روسیه، صربستان،  ازبکستان و مجارستان در دولت سیزدهم تفاهم نامه امضا کند. همچنین تا پایان سال با دو کشور آفریقایی تفاهم نامه همکاری امضا خواهد کرد.

برهانی ادامه داد: در دولت جدید به همکاری با شرکت های دانش بنیان توجه داشتیم و در تلاش برای خدمات رسانی به آنها بوده‌ایم. امروز چند شرکت از این نوع با کشور الجزایر فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل صندوق ضمانت ایران اظهار کرد: فضای اقلیمی کشور برای شرکت‌های دانش بنیان کوچک است بنابراین در این زمینه به صادرات ورود کردیم. هر جا سازمان توسعه تجارت شروع به فعالیت کرده صندوق توسعه تجارت هم نمایندگی خود را برپا کرده است.

وی افزود: امروز سرمایه ثبتی صندوق ضمانت صادرات ۲۴۷ میلیون یورو است. امیدواریم تا پایان دولت سرمایه ثبتی صندوق را به یک میلیارد دلار افزایش دهیم./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا