اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیاهم اخبارتجارتشرکتهاصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدن

مدیرعامل فولاد سنگان: فصل جدید فعالیت‌های توسعه‌ای و زیرساختی فولاد سنگان در سال ۱۴۰۲؛ احداث شهرک مسکونی ۱۸۰۰ واحدی برای کارگران فولاد سنگان

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، از شروع فصل جدید فعالیت‌های توسعه‌ای و زیرساختی در این شرکت زیرمجموعه هلدینگ فولاد مبارکه خبر داد و گفت: بزرگ‌ترین کارخانه کنسانتره هماتیت کشور را با ظرفیت ۲/۵میلیون تن، با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی معادل ۴۵ هزار میلیارد ریال در دست احداث داریم.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)،علی امرایی، در حاشیه بیستمین نمایشگاه ایران متافو افزود: طرح توسعه گندله‌سازی‌ فولاد سنگان با افزایش ۲.۷ میلیون تنی در سال نیز در دست اجراست که تولید گندله ما از ۵ به ۵.۷ میلیون تن در سال می‌رسد.

وی اظهار کرد: در ادامه فعالیت‌های توسعه‌ای فولاد سنگان، احداث نیروگاه بادی ۲۰۰ مگاواتی را نیز در دست اجرا داریم که حدود ۲۰۰ میلیون یورو در این حوزه سرمایه‎‌گذاری کرده‌ایم.

مدیرعامل فولاد سنگان، گفت: عملکرد شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ بسیار بهتر بوده است. قطعی برق‌ فولاد سنگان هم در تابستان امسال نسبت به سال گذشته کمتر بود. سال گذشته ۱۲۰ روز قطعی برق و گاز داشتیم اما تابستان امسال با قطعی برق کمتر مواجه بودیم.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون تولید کنسانتره ۶۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش‌تر بوده و به‌رغم قطعی برق و مشکلات حمل و نقل ریلی، در بخش گندله‌سازی بر اساس برنامه تولید تقریبا ۱۰۰درصد از اهداف سالانه در ۸ ماهه نخست محقق شده است.

امرایی ادامه داد: فولاد سنگان در بخش ماشین‌آلات معدنی هم تجهیز ناوگان را با سرمایه‌گذاری حدود ۱۰۰ میلیون یورویی در دست اجرا دارد که حدود ۶۰ میلیون یورو در بخش واردات انجام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به شرایط سخت فولاد مبارکه در دوره تحریم‌ها و تامین بخشی از نیازهای داخلی هلدینگ توسط فولاد سنگان، تصریح کرد: با توجه به این‌که فولاد سنگان تامین‌کننده بخش عمده مواد اولیه فولاد مبارکه است و برنامه‌های توسعه‌ای ما در راستای تامین پایدار مواد اولیه فولاد مبارکه است، بنابراین تمامی برنامه‌های تولید را بر همین مبنا تدارک دیده‌ایم.

مدیرعامل فولاد سنگان، افزود: افزایش ۶۷درصدی تولید کنسانتره و گندله در سال جاری با توجه به منویات رهبر انقلاب و سیاست‌های رشد تولید در فولاد سنگان انجام شده است. کارخانه گندله‌سازی نیز در همین راستا به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: این کارخانه با ظرفیت ۱۵ هزار‌ تن در سال احداث و ماشین‌آلات معدنی آن وارد شده است. کارخانه کنسانتره هماتیت‌ فولاد سنگان نیز به دلیل دانش فنی پیچیده‌ای که دارد، بعد از مطالعات بسیار زیاد، احداث شده است.

مدیرعامل فولاد سنگان ادامه داد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای سیاست معدن بجای نفت،فراوری سنگ‌های هماتیت کم عیاری که در منطقه سنگان و در کشور به وفور وجود دارد را در دستور کار قرار داده‌ایم و برنامه تولید ۵.۲ میلیون تنی را در دست اجرا داریم.

امرایی همچنین به طرح حمایتی فولاد سنگان از پرسنل تلاشگر این واحد صنعتی معدنی نیز اشاره و اظهار کرد: در زمینه تامین مسکن کارگران طبق توافقی که با وزارت راه و شهرسازی داشته‌ایم یک شهرک مسکونی ۱۸۰۰ واحدی را برای پرسنل فولاد سنگان، ویژه کارگران فولاد سنگان تخصیص داده‌ایم.

به گفته وی، کلنگ‌زنی این پروژه به زودی انجام خواهد شد و زمین آن نیز تخصیص داده شده است. همچنین تا سال ۱۴۰۵ حداقل برای ۲ هزار نفر اشتغال جدیدی ایجاد خواهیم کرد./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا