اخباربرگزیدهاستان هااقتصاداقتصاد و تجارتانرژیاهم اخباربازارتجارتتولید دانش بنیانشرکتهاصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدنعلم و فناوری

مدیرعامل فولاد مبارکه: نهضت تکمیل زنجیره ارزش در فولاد مبارکه با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان/ بومی‌سازی۹۰درصدی تجهیزات فولاد مبارکه با اعتماد و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، بر نقش شرکت‌های فولادی در تکمیل زنجیره ارزش فولاد درر کشور تاکید و تصریح کرد: هر یک از شرکت‌های فعال در حوزه فولاد به اندازه سهم خود در شکل‌گیری و تکمیل این زنجیره نقش دارند اما نهضت تکمیل زنجیره ارزش در فولاد مبارکه با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری گسترده‌تر با شهرک‌های علمی و تحقیقاتی آغاز و دستاوردهای خوبی حاصل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، محمدیاسر طیب‌نیا، در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه ایران‌متافو، در جمع خبرنگاران، با تاکید بر لزوم حمایت حداکثری صنایع و سازمان‌های بزرگ از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: ۹۰درصد از تجهیزات فولاد مبارکه بومی‌سازی شده که نتیجه اعتماد و سرمایه‌گذاری این شرکت در حوزه دانش بنیان است.

وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت فولاد مبارکه در حوزه دانش‌بنیان و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر، گفت: صنعت فولاد، پیشران و موتور محرکه اقتصاد کشور است و همان‌گونه که در اقتصادهای بزرگ دنیا و توسعه‌یافته این صنعت به خوبی نقش خود را ایفا می‌کند، در اقتصاد ایران هم باید با سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دانش‌بنیان نقش محوری شرکت‌های بزرگ فولادی بازیابی شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: رویکرد و تفکر شرکت‌های بزرگ باید به سمت تشکیل و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان تغییر کند و هر شرکت بزرگ می‌تواند موجب شکل‌گیری و تقویت ده‌ها و صدها شرکت دانش‌بنیان باشد.

طیب‌نیا با تشریح اقدامات و دستاوردهای فولاد مبارکه در این حوزه، اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین فولادساز کشور و حتی خاورمیانه در بسیاری از زمینه‌ها پیشرو بوده و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: در فرایند بومی‌سازی قطعات و مواد اولیه مورد نیاز، شرکت فولاد مبارکه از سال‌ها قبل و به طور مشخص فعالیت‌ها و برنامه‌های حمایتی خود را آغاز کرد و بر تقویت و تداوم این روند تاکید داریم.

مدیرعامل فولاد مبارکه، افزود: دستاوردها و توفیقات بسیار ارزشمندی هم در این حوزه حاصل کرده‌ایم. به صراحت اعلام می‌کنم که بومی‌سازی و تامین بیش از ۹۰ درصد قطعات، تجهیزات و مواد مورد نیاز شرکت و سایر فولادسازان مشابه که عمدتا از محل واردات و با مشقت بسیار زیادی تامین می‌شده‌ نیز حاصل حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری در این حوزه بوده است.

طیب‌نیا با اشاره به رویکرد فولاد مبارکه، تصریح کرد: دستیابی به این میزان موفقیت، پایان رسالت و رویکرد فولاد مبارکه نیست و بر این باوریم که باید در این راستا همچنان حمایت و توسعه فزاینده‌ای انجام دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر به‌رغم تمامی تحریم‌هایی که با آنها مواجهیم، با همت کارکنان صنایع فولادسازی کشور و همیاری و تعامل شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها، جایگاه دهمین تولیدکننده فولاد دنیا برای ایران عزیز حاصل شده است.

به گفته طیب‌نیا، این نشان می‌دهد که در شرایط سخت هم می‌توان به تحریم‌ها غلبه و برای کشور امید و رونق اقتصادی ایجاد کرد. بنابراین با حمایت هرچه بیش‌تر از شرکت‌های دانش‌بنیان و اتکا به ظرفیت‌های داخلی و بسیار توانمندشان باید در راستای کاهش وابستگی‌ها، برنامه توسعه‌ای صنعت فولاد را با قدرت و سرعت بیش‌تری اجرا کنیم./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا