اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتولید+شرکتهاصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدننساجینمایشگاه هانمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاهویدئوچند رسانه ایگفتگو و مصاحبه

مدیرعامل گروه نفیس نخ در گفت‌وگو با تولیدآنلاین مطرح کرد: تامین مواد اولیه چالش اصلی صنعت نساجی+ویدئو

احمد جریان معتقد است با ایجاد طرح های توسعه ای در راستای تولید مواد اولیه داخلی، چالش شرکت‌ها در این حوزه به حداقل خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، دکتر احمد جریان مدیرعامل گروه نفیس نخ در حاشیه بیست و نهمین نمایشگاه صنعت نساجی در خصوص فعالیت این شرکت به خبرنگار ما گفت: مجموعه نفیس با بیست سال سابقه تولیدکننده انواع نخ های پلی استر در حوزه های مختلف است و جز چهار شرکت بزرگ تولیدکننده نخ های پلی استر در کشورها می‌باشد.

جریان بیان کرد: بیش از هزار نوع محصول در این مجموعه تولید می‌شود که مورد استفاده در صنایع پارچه، فرش، پتو، پرده و پارچه های رو مبلی است.

وی گفت: بیشترین صادرات مجموعه نفیس به کشور ترکیه که مهد نساجی است می‌باشد در ضمن کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و کشورهای آسیای میانه هدف‌های صادراتی این مجموعه هستند و این کشورها محصولات را در تولید فرش و پرده استفاده می‌کنند.

جریان عنوان کرد: در حال حاضر حدود ده درصد محصولات تولیدی به کشورهای منطقه صادر می‌شود ولی هدف صادراتی تا آخر سال، بیست و پنج درصد از تولیدات است.

مدیرعامل گروه نفیس نخ تامین مواد اولیه را از چالش‌های صنعت نساجی برشمرد و گفت: با توجه به توسعه ظرفیت‌های تولیدی صنعت نساجی در کشور و تولید مواد اولیه داخلی که محدود به مجموعه تندگویان است هر سال با کمبود مواد اولیه بیشتری مواجه می‌شویم بنابراین بخشی از مواد اولیه باید وارد شود و با اجرای طرح توسعه تولید مواد اولیه در کشور، چالش تامین مواد اولیه برطرف خواهد شد.

وی نمایشگاه امسال را از لحاظ کیفیت و فعالیت مثبت ارزیابی نمود و گفت: با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه بودیم ولی با توجه به هزینه های زیاد غرفه سازی ساعت حضور در نمایشگاه محدود است و راندمان مورد نظر را ندارد.

جریان اظهار کرد: حضور منظم شرکت نفیس نخ در نمایشگاه‌ ترکیه، اهداف صادراتی این شرکت به کشورهای دیگر و ارتباط مستقیم با مشتریان خارجی را محقق می‌کند.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: صنعت نساجی، صنعتی کم هزینه و اشتغال زاست که این صنعت را نیازمند به حمایت بیشتر می‌کند. طی یکسال و نیم گذشته بیش از دویست نفر به مجموعه نفیس نخ افزوده شده‌اند و در نظر داریم با اجرای طرح‌های توسعه، نفرات شاغل را به هزار نفر برسانیم که همین موضوع تولید را تا پنجاه درصد افزایش خواهد داد.

وی در ادامه افزود: برای توسعه نیاز به رفع چالش‌های نقدینگی و پشتیبانی های مورد نیاز از سمت بانک‌ها در ارایه تسهیلات ثابت هستیم.

احمد جریان در پایان گفت: تمام طول سال به صورت سه شیفت بدون تعطیلی در حال تولید هستیم و تقاضا برای محصولات این مجموعه بیش از تولید است که امیدواریم با اجرای طرح های توسعه‌ای جوابگوی نیاز مشتریان باشیم.

جهت مشاهده ویدئو، فیلترشکن را خاموش و بر روی مربع پایین فیلم کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا