اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد بین المللاقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدنلوازم خانگیهمایش و نمایشگاه

مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی وزارت صمت: حل مشکل تامین ارز تولیدکنندگان لوازم خانگی تا یک ماه دیگر

مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت وعده داد در یک ماه آینده مشکل تامین ارز و تامین مواد اولیه، اجزاء و قطعات برای تولیدکنندگان لوازم خانگی رفع شود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، محسن شکرالهی با بیان اینکه با هماهنگی با بانک مرکزی و گمرک و دستور وزیر صمت در یک ماه آینده مشکل تامین ارز و تامین تولیدکنندگان لوازم خانگی رفع می‌شود، گفت: با توجه به اینکه عمق ساخت لوازم خانگی در برخی محصولات بالا رفته ارزبری این محصولات نیز کاهش یافته است. به طور کلی صنعت لوازم خانگی برای تامین مواد اولیه و قطعات سالانه ۱.۵ میلیارد دلار ارزبری دارد که عمدتا از ارز نیمایی استفاده می‌کنند و در مواردی هم می‌توانند از ارز حاصل از صادرات، خود و دیگران بهره ببرند.

وی همچنین در حاشیه نمایشگاه لوازم خانگی در گفت‌وگو با صدا و سیما گفته که امسال تولید رشد خوبی داشت و محصولات جدید و فناور را وارد بازار شده است.

به گفته مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی وزات صمت امسال بازارهای جدیدی برای صادرات محصولات ایجاد شده و اکنون به کشورهای منطقه غرب آسیا و منطقه اوراسیا صادرات لوازم خانگی داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا