اخباربرگزیدهاقتصاد و تجارتانرژیاهم اخبارتشکلهاشرکتهاصادرات و وارداتصنعت و معدن

مشکل قطعی برق و قیمت‌گذاری دستوری دو چالش اصلی صنایع با دولت

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد، دکتر صالحی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص ارزیابی عملکرد یکساله دولت  گفت: حدف ارز ۴۲۰۰ و به تدریج خروج از چند نرخی بودن ارز که باعث لطمه به تولید شده بود، می‌توان به عنوان دستاورد دولت مورد توجه قرار داد.

رئیس هیات مدیره شرکت مدیریت بهره وری و سنجش انرژی نیکان افزود: از طرفی تهیه مواد اولیه و حمایت از تامین سرمایه جاری در تولید مسایلی بودند که گرچه حرکت‌هایی صورت گرفت  ولی  همچنان موانعی در این زمینه وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران  بیان کرد: نکته دیگری که در تولید باید به آن اشاره کرد، بحث انرژی مورد نیاز است که در این خصوص هم در دولت قبل و هم در دولت فعلی مشکل قطعی برق از چالش های مهم صنایع بود  که رفع نشده است.

صالحی بیان کرد: قیمت گذاری هم از دیگر مواردی است که به نظر می‌رسد در این دولت قیمت گذاری کمتر شده است ولی میراثی بوده که از دولت قبل رسیده و در این دولت هم اجرا می‌شود.

این فعال اقتصادی  تصریح کرد: برداشتن ارز ۴۲۰۰ و آزاد شدن قیمت دانه‌های روغنی و نهاده‌ها با قیمت‌های آزاد و نیمایی به بالا رفتن قیمت تمام شده انجامید و دولت مجبور به تعیین قیمت شد ولی قیمت تعیین شده نمی‌تواند کفاف قیمت تمام شده باشد. لذا دولت مجبور است برای حمایت از تولید قیمت گذاری ها را کم کند تا عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت باشد.

صالحی در پایان گفت: عدم قیمت گذاری دستوری حرکتی برای رونق گرفتن و تعالی تولید است. همچنین باعث رقابت پذیری و حفظ کیفیت نیز می‌شود که این دو مورد بسیار مهم برای تصاحب بازارهای جهانی مفید است.

گزارش: فاطمه کاشانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا