اخباربرگزیدهاقتصاد و تجارتانرژیاهم اخبارتشکلهاتولید+صنعت و معدننمایشگاه هانمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاهویدئوچند رسانه ایگفتگو و مصاحبه

معاون بین الملل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته در گفتگو با تولیدآنلاین مطرح کرد:قزاقستان بازار بی‌نظیری برای آینده صنعت برق + ویدئو

خانم گرجی می گوید: با توجه به نیاز اورهال و نوسازی نیروگاههای قزاقستان ، این کشور بازار بی نظیری برای حضور ایران می باشد

به گزارش پایگاه خبری تولید واقتصاد،خانم نازنین گرجی “معاون بین‌الملل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته” در گفتگویی با خبرنگار ما گفت: فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته در سال ۱۳۸۹ به‌عنوان اولین فدراسیون ثبت شده در اتاق بازرگانی ایران می باشد که هدف آن کمک به بازارهای صادراتی جدید به اعضای آن که انجمن‌ها هستند، می باشد .

فدراسیون‌ها معمولا فعالیتش به نحوی است که تشکل های عضوش به هر دلیلی نمی توانند آن کار را انجام دهند لذا فدراسیون‌ها دائما باید تعریف کنند که چه می‌کنند که تشکل‌های عضوشان خودشان آن کار را انجام نمی دهند و دلیل وجود آن‌ها نیز همین مسئله است.

خانم گرجی افزود: فدراسیونی که با عنوان صادرات تاسیس شده و خودش را صادرات‌محور دانسته طبیعتا تکلیفش معلوم است به‌زعم ما فدراسیون باید مثل دپارتمان صادراتی انجمن‌های عضو تعریف شود. و فلسفه وجودش برای این منظور است بتواند آنچه را انجام بدهد که اساسا تشکل‌های عضوش به هر دلیلی از ایجاد آن ارتباطات در سطح جهان به‌تنهایی کم توان هستند.

معاون بین الملل کمیسیون صادرات فدراسیون انرژی کشور در خصوص مشاوره به اعضای این فدراسیون بیان کرد: در تلاش هستیم که بتوانیم یک دیتایی از بنگاه‌ها از انجمن‌های خارجی تهیه کرده و این‌ اطلاعات را را دسته‌بندی کنیم و برای استفاده در اختیار اعضا قرار دهیم مسئله بعدی شناسایی بازارهای صادراتی جدید و معرفی به اعضا می باشد مثلا به‌عنوان‌نمونه الان ما در ارتباطاتی که داشتیم متوجه شدیم که در کشور قزاقستان بازار بی‌نظیری برای آینده صنعت برق می‌توانیم داشته باشیم ما در تجهیزات صنعت برق خیلی خوب پیشرفت کرده ایم. قزاقستان هم از طرف دیگه حالا بر اساس آنچه که یافته‌های ما تا سال ۲۰۳۰ به گروه ۲۰ تعهد داده که نیروگاه‌های جدید ایجاد کند و نیروگاه‌های موجودش را اورهال و بازسازی کند .

وی افزود: جدیدترین نیروگاه‌های قزاقستان حداقل بیست سال از عمرشان می گذرد و قزاقستان اصلا نیروگاه گازی ندارد تمام نیروگاه‌های این کشور فسیلی هستند بنابراین یک بازار بی‌نظیر و بالقوه محسوب می شود .

معاون بین الملل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته خاطرنشان کرد:این کشور بر اساس تعهدات بین المللی آن به پایین‌آوردن میزان کربن و براساس نیاز خود به بالا‌بردن تولید برق، مجبوراست نیروگاه‌های جدید درست کند و اورهال یا تعمیرات اساسی نیروگاه موجود را در دستورکار قرار دهد که این مسئله تعداد زیادی شبکه‌های پست‌های انتقال،پست‌های کنترل در کنارش خواهد داشت،در‌نهایت یک بازار عظیم چند‌میلیاردی است.

گرجی ادامه داد: با‌توجه‌به این‌که کشورمان چه از نظرسیاسی چه از نظر اقتصادی در بهترین ارتباط با قزاقستان در طول سی سال عمر این کشور بوده است و تا حد زیادی به این کشور نزدیک هستیم و برای شرکای بالقوه عالی هستیم.لذا یکی از کارهایی که در فدراسیون سعی می‌کنیم که روی آن فقعالیت کنیم و بتوانیم فضا را برای ارتباطات واقعی که از آن بتوان پول‌ساخت ایجاد کنیم، بحث قزاقستان است.

عضو اتاق بازرگانی در خصوص چشم انداز فعالیت در دهمین اتاق بازرگانی گفت: این مسئله به این بستگی دارد که ما چه می‌کنیم ما اعضای اتاق بازرگانی کسانی که به‌ترتیبی فرزندان اتاق هستیم ببینیم ما چه کار می‌کنیم،اگر ما بتوانیم استقلال و قدرت اتاق را مثل یک خانواده حفظ کنیم در دوره جدید این پتانسیل وجود دارد که راه‌های خیلی خوبی را برویم و با قدرت بیشتری بتوانیم صدایمان را برسانیم ولی اگر از داخل بخواهیم همه آنچه که وجود دارد را بپوسانیم و دشمنی‌های داخلی ما به بیرون از ما نشت کند به نحوی که دیگران بدانند از کدام ناحیه می‌توانند ما ضربه بزنند طبیعتا اتاق هم فکر نمی‌کنم خیلی کار زیادی بتواند انجام دهد یا سرنوشت خوبی پیدا کند. برای ما میراث دار یک ارث صد و چند‌ساله هستیم حیف است که خرابش کنیم .

این فعال اقتصادی در خصوص کیفیت نمایشگاههای داخلی در کشور گفت: وضعیت نمایشگاه ها در کشور در یه سطح خیلی خوب بین‌المللی برگزار می شود و خیلی متاسفم که بازدید کننده‌های جهانی و شرکت‌کننده‌های جهانی کمی داریم اما مثلا در نمایشگاه نفت کسانی که از خارج از ایران از مالزی یا چین ،روسیه و ایتالیا آمده بودند بسیار متعجب شدند و باورشان نمی‌شد که حقیقتا نمایشگاه ما در سطح بهترین نمایشگاه‌ها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا